سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

فهم اهمیت انرژی هسته ای با ذکر صلوات و دعا برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و پایداری امام خامنه ای و ملت مسلمان ایران در مسیر تحقق اسلام ناب محمدی دانلود فرمایید.

برای دانلود سایز بزرگ با ذکر یا علی روی تصویر کلیک فرمایید.

اینفوگرافیک ضرورت انرژی هسته ای در بیان امام خامنه ای

بیانات امام خامنه ای :

می‏گویند شما که نفت دارید، دیگر به انرژی هسته ‏ای چه نیازی دارید؟ مگر باید نفت را تمام کنیم، بعد دست به طرف شما حتماً دراز کنیم! سرنوشت ملتها نیاز به شماست؟ آنها می‏گویند نفت را مصرف کنید، بعد دستتان که خالی شد، محتاج ما شوید؛ بیایید درِ خانه‏ی ما. ملت ما نمی‏خواهد این را قبول کند و ما باید به سمت انرژی هسته ای برای تولید برق برویم؛ این نیاز کشور ماست؛ باید به این راه برویم، والّا عقب‏ ماندگیهای یکی دو قرن گذشته باز هم مضاعف خواهد شد و آن وقت یک قرنِ دیگر این ملت را عقب می‏اندازند. بنابراین رفتنِ دنبال این کار وظیفه ‏ی ملی است. وقتی که دنبال این کار می‏رویم، بایستی قضیه را بومی کنیم و اگر بومی نکنیم، باز همان وابستگی و باز همان نیاز است. وقتی می‏خواهیم وابسته نباشیم و کار بومی باشد، البته فشار هست. باید در مقابل فشارها مقاومت کرد. آنهایی که نفهمیده علیه این فکر حرف می‏زنند، نمی‏فهمند و ملتفت نیستند که دارند به این ملت خیانت می‏کنند و همان چیزی را که امریکا می‏خواهد، بیان می‏کنند و بر زبان می‏آورند.

مسئله این نیست که ما خواهیم توانست از صنعت هسته‌ای برای مصارفی که به سود منافع ملی است، استفاده کنیم؛ مسئله این است که این حرکت، به جوانهای این کشور، دانشمندان این کشور، آحاد مردم این کشور، عزم و تصمیم راسخ میبخشد و آنها را در این راه ثابت‌قدم میدارد؛ این مهم است. این ایستاده نگهداشتن ملت و پرانگیزه نگهداشتن آحاد ملت، منافع و استفاده‌هایش از خود این صنعت مهمتر است؛

امروز در دنیا سانتریفیوژهای نسل چهارم و پنجم هم تولید شده؛ شما ان‏شاءاللَّه خواهید توانست  روی دست آنها بزنید؛ خواهید توانست پیش ببرید. ای بسا که شیوه‏ های تولید همین مواد – چه از معدن تا تولید (۶uf) یا غنی‏سازی آن – راه‏های خیلی میانبُرتر و خوبتری داشته باشد که شما آنها را کشف خواهید کرد؛ من شک ندارم که شما می‏توانید این کارها را بکنید و می‏توانید حرکت را سریعتر، آسانتر و بهتر انجام دهید.

اهمیت به کارگیری انرژی هسته‏ای و به دست آوردن فناوری هسته‏ای در کشور ما، از کشف و استخراج نفت – آن روزی که برای اول‏بار در کشور ما نفت استخراج شد – بیشتر است. حالا شما ببینید نفت چقدر در سرنوشت یک کشور اثر دارد.

ما می‏خواهیم منابع تجدیدناپذیرمان برای نسلهای دیگر بماند. این‏طور نباشد که بیست سال دیگر، بیست‏ وپنج سال دیگر، این کشور نفت نداشته باشد؛ مجبور باشیم نفت خود را از امریکا یا از عوامل امریکا بخریم. ما می‏خواهیم جایگزین نفت داشته باشیم و آن، انرژی هسته‏ ای است. آنها می‏گویند نه، نداشته باشید؛ همان نفتتان را مصرف کنید تا تمام شود. اگر می‏خواهید نیروگاه هسته ‏ای هم داشته باشید، سوختش را باید از ما بخرید. این حرفِ زوری است که امروز بخشی از دنیای غرب دارد با ما در میان می‏گذارد. مجرم این قضیه هم باز در درجه‏ ی اول امریکاست.

بی‏شرمی و وقاحت استکباری تا آن‏جاست که اظهار نظر می‏کنند ایران به انرژی هسته‏ ای احتیاجی ندارد! به شما چه! شما چه حقی دارید قضاوت کنید که ملتی حق دارد از انرژی هسته ای استفاده کند یا حق ندارد؟ زمامدارانی که جزو شریرترین چهره‏های دنیا هستند، زمامدارانی که از سرانگشت آنها در نقاط مختلف دنیا خون می‏چکد، دولت جهانخواری که هرجا توانسته، به ملتهای گوناگون ستم کرده و دروغگویی و فریبگری شعار و شیوه و رویه‏ی اوست، جمهوری اسلامی و ملت ایران را متهم به دروغگویی می‏کند؛ وقاحت از این بالاتر؟!می‏گویند ملت ایران چرا باید از انرژی هسته‏ ای استفاده کند. چرا استفاده نکند؟ ملت ایران انرژی هسته‏ای را از شما نه وام گرفت، نه دریوزگی کرد و نه از شما درخواست کرد؛ جوانان ما، دانشمندان ما و استعدادهای درخشان ما خودشان توانستند به آن دست پیدا کنند؛ این یک دستاورد ملی است.

اینها می‏خواهند انرژی کشور همیشه وابسته‏ ی به نفت باشد، که نفت هم تحت‏تأثیر سیاستهای قدرتهای جهانی است. می‏خواهند ملتها را با ریسمان‏های نامرئی همیشه در مشت خودشان نگه‏دارند؛ ملت ایران این را قبول نمی‏کند.ما به کسانی‏که از طرف ایران مشغول مذاکره هستند، اعتماد داریم و از کار آنها حمایت می‏کنیم؛ منتها طرف مقابل باید بداند که با ترفندهای سیاسی و با تضییع وقت نمی‏تواند ملت ایران را از عزم راسخ خود برای پیمودن راه فناوری انرژی هسته‏ ای باز بدارد.

نفت یک منبع تمام شدنی و تجدیدناپذیر است. نفت تا ابد که باقی نمی‏ماند؛ اگر این‏طور که امروز مصرف می‏شود، مصرف شود، تا بیست سال، بیست‏ وپنج سال دیگر نفت ملت ایران تمام خواهد شد. دنیا به جای نفت به سراغ انرژی‏های جایگزین رفته است که از همه مهمتر و قابل اطمینان‏تر، انرژی هسته ‏ای است. اگر کشور ما بیست سال دیگر انرژی هسته ‏ای نداشته باشد، برای راه ‏اندازی یک کارخانه، دستش به سمت کسانی دراز است که پیشرفت ملت ایران را به هیچ قیمتی نمی‏پسندند. آبرو و عزت ملت را می‏گیرند تا یک مختصری از آنچه که در اختیار دارند، به این ملت بدهند.

این جنجال و قرشمال‏بازی سیاسی که راه انداخته‏ اند، مثل این است که شما یک زمین حاصلخیزی دارید، یک چشمه‏ ی آب جوشنده‏ای هم در این زمین دارید، که با این چشمه‏ ی آب که مرتب می‏جوشد و ممکن است بیشتر از این هم بشود، می‏توانید همه‏ی این زمین را سرسبز، زنده و آبیاری کنید. به شما می‏گویند این چشمه را کور کنید، رویش را اسفالت کنید، ما یک لوله‏ ی آب سه اینچی به شما می‏دهیم، تا مزرعه‏تان را آبیاری کنید! آن چیزی که اروپایی‏ها – متأسفانه با حمایت آژانس – و امریکایی‏ها می‏گویند، این است. می‏گویند این چشمه‏ی جوشنده‏ی استعداد انسانی را از بین ببرید، تا ما به شما یک لوله‏ ی سه اینچی آب بدهیم و هر وقت هم خواستیم قطع کنیم و هر وقت هم خواستیم بهای این آب را بهای آبروی ملی و حیثیت ملی شما قرار بدهیم؛ معنای حرفشان است. چه کسی زیر بار این حرف می‏رود؟ ما زیر بار این حرف نخواهیم رفت. ما استمرار و روزافزونیِ این حرکت را جزو اهداف برجسته‏ ی خودمان می‏دانیم.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی