سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

همه می دانیم که یکی از عوامل مهمی که ملت ایران توانسته است سی و اندی سال در مقابل همه ی تهاجمات و حملات استکبار مقاومت کند وحدت ملی است. این دید و بازدید ها و تماس ها و گفتگو و نشستهای خانگی همواره موجب رد و بدل شدن خاطرات خوب و سازنده و تحلیل های سیاسی مذهبی ملت ایران بوده است. متاسفانه امروزه با وجود تلویزیون و دنیای سایبر تا حدودی این گفتگوهای خانگی و گردهمایی ها و نشست های صمیمانه و دوستانه ی ملت ایران با هم کمرنگ شده است. به جاست در فضای سایبری و مجازی به دنبال جایگزین مناسبی برای این همبستگی ملی باشیم.

همه می دانید که داشتن سایت هزینه دارد و شاید کسی حاضر نباشد سایت خود را با لینک دوستان و آشنایان و خواندن آر اس اس اخرین نوشته های انها پر کند اما از طرفی همه می دانیم که روابط اجتماعی یکی از نیازهای فطری بشر است و علت آنکه در این دوره شبکه های اجتماعی به شدت کاربران اینترنت را به سمت خود جمع کرده اند نیز همین مطلب است. تنها تفاوت شبکه های اجتماعی با وبلاگی که در آن آر اس اس مطالب دوستانتان را بخوانید مبحث عمومی و خصوصی بودن آن است. یعنی در شبکه های مجازی نوشته ها و نظرات شما برای همه عمومی نیست در حالی که در وبلاگ و سایت این مطالب عمومی است.

اما آیا باید شفاف و عمومی بنویسیم یا نه حریم خصوصی را حفظ کنیم.

حقیقت این است که عموما بیتوته کردن ها برای توطئه به کار می رود یعنی کسانی که حرف حقی دارند نیازی به پنهان کاری ندارند در این رابطه این نوشته را از حجت الاسلام قرائتی بخوانید.

اما شکی نیست که برخی حق ها و مسائل را باید خصوصی طرح کرد مثلا استراتژی های نظامی که امام علی علیه السلام به مردم می گویند من موظفم امور مملکت را با شما درمیان بگذارم مگر استراتژی های نظامی را…

بگذریم غرض از نوشتن این چند خط این بود که دوستان سعی کنند برای افزایش همبستگی آر اس اس دوستان معتمد خود را در سایت خود بخوانند.

آر اس اس خواندن در وبلاگ و همبستگی ملی سایبری

برای خواندن آر اس اس در سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا ابزارک خاص وجود دارد برای خواندن آر اس اس در وبلاگ هم کافیست کد زیر در ساید بار یا همان ستون کناری وبلاگ خود قرار دهید.

به جای عبارت آدرس فید ، آدرس خوراک ار اس اس سایت مورد نظر را قرار دهید یا برای توضیحات کاملتر به اینجا مراجعه نمایید.

<!– Start WebGozar.com Rss Reader code  –>
<style>
.WFeedTitle{font-family:tahoma;font-size:8pt;color:#003399;text-decoration:none;font-weight:600}.WFeedTitle:hover{color:#ff4400;}
.WFeed{font-family:tahoma;font-size:9pt;color:#003399;text-decoration:none;}.WFeed:hover{color:#ff4400;}
</style>
<script src=http://reader.webgozar.com/feedreader/reader.aspx?Feed=آدرس فید&maxfeed=5 language=javascript></script>
<!– End WebGozar.com Rss Reader code –>

برای خواندن آخرین مطالب قرارگاه در وبلاگ خود کافیست کد زیر را در ستون کناری قالب وبلاگ در قسمت ویرایش قالب کپی کنید.

<!– Start WebGozar.com Rss Reader code  –>
<style>
.WFeedTitle{font-family:tahoma;font-size:8pt;color:#003399;text-decoration:none;font-weight:600}.WFeedTitle:hover{color:#ff4400;}
.WFeed{font-family:tahoma;font-size:9pt;color:#003399;text-decoration:none;}.WFeed:hover{color:#ff4400;}
</style>
<script src=http://reader.webgozar.com/feedreader/reader.aspx?Feed=http://tebyan-lr.ir/?feed=rss2&maxfeed=5 language=javascript></script>
<!– End WebGozar.com Rss Reader code –>

———————————————————————————

خروجی آر ا اس در فضای مجازی بالاترین نوع همبستگی سایبریست…. و چه چیزی برای جلوگیری از گمراهی مهمتر از همبستگی سایبری با مراجع تقلید…

اما متاسفانه سایت مراجع بزرگی چون آیت الله نوری همدانی ،‌آیت الله سبحانی ، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله مظاهری و آیت الله سیستانی خروجی آر اس اس ارائه نمی دهد و برای سایت آیت الله جوادی آملی هم خروجی آر اس اس مشکل فنی دارد و خطا می دهد….

ان شاء الله بیوت مراجع در پیگیری یک خروجی آر اس اس مناسب برای سایتهای این عزیزان پیگیر باشند تا همه برادران حزب اللهی و مکتبی بتوانند با مراجع ابراز همبستگی در فضای سایبری داشته باشند…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۰۵
محسن بهرامی

شکر خدا دهه ی کرامت امسال برای ارحام ما خیلی پربرکت بود، امسال آقا محمد مهدی حسنی گودرزی الحمدلله مهندسی نرم افزار دانشگاه آیت الله بروجردی رحمت الله علیه قبول شد. آقا مهدی ماشاء الله همینطوری دانشگاه نرفته ید طولایی در کدنویسی و اپپلیکیشن سازی و طراحی وب و مدیریت و کانفیگ سرور و وهاستینگ دارند، ایشالا بعد از دانشگاه یکی از بزرگان برنامه نویسی کشور خواهند شد. ایشان در کارنامه ی فعالیتهای خود در فضای مجازی سرویس دهی هاستینگ به دهها سایت مفید علمی و مذهبی را دارند و چندین قالب زیبای وردپرسی را هم به فارسی ترجمه کرده اند (البته متاسفانه برخی شون الان روی شبکه نایاب شده، موجودها را اینجا و اینجا ببینید) همچنینی ایشون در سایت آی تراشه (اینجا) خدمات و آموزش های رایگان بسیار مفیدی ارائه می کردند از جمله اپلیکیشن موبایل نقشه ی بروجرد (که ایشالا دوباره در اینترنت ارائه می شود ان شاء الله)..

ایشالا توفیقات علمی و عملیشون روز به روز افزوده بشه

خواهر خانم گرامی بنده، فائزه خانم اسفندیاری هم شکر خدا فیزیک اتمی دانشگاه مازندران (بابلسر) قبول شدند و ایشالا با توجه به علاقه ای که به رشته ی فیزیک داشتند به مراتب بالای علمی دست پیدا کنند و در زمان فراغت از اشتغال به وظیفه ی مهمتر مادری به جامعه اسلامی ایران خدمات علمی ارائه بفرمایند..

آقا مهدی حسنی در روستای شیخ میری سادات جاده ی گلدشت حوالی بروجرد

آقا مهدی حسنی در روستای شیخ میری سادات جاده ی گلدشت حوالی بروجرد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۲۸
محسن بهرامی

حضرت ایت الله سید حسن طاهری خرم آبادی دعوت حق را بعد از یک عمر مجاهدت لبیک گفت و در جوار پاکان الهی و بانوی کریمه اهل بیت عصمت و طهارت آرام گرفت. خدایش غریق رحمت و مغفرت بفرماید… یار باوفای امام روح الله و آقا سید علی آقا یخامنه ای لقد وفیت بعهدک و جاهدت فی طریق اسلافک الطیبین الطاهرین…. ای یار وفادار امام روح الله، رفتنت همه ی ما لرستانیها را عزادار کرد….

با ذکر صلوات و دعا برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و پایداری امام خامنه ای و ملت مسلمان ایران در مسیر تحقق اسلام ناب محمدی پوستر تقدیمی زیر را دانلود فرمایید.

 

    پوستر آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی

پوستر آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی

پوستر برادر عباس گودرزی از یشان را نیز اینجا ببینید.

عناوین مرتبط:
آیت الله طاهری خرم آبادی به ملکوت اعلی پیوست
آخرین تصاویر از آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی
آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی عمر خود را صرف ترویج مکتب اهل بیت(ع) کرد
پیکر آیت الله طاهری خرم آبادی در قم تشییع می شود
اعلام سه روز عزای عمومی در لرستان در پی درگذشت آیت الله طاهری
آیت الله یزدی: آیت الله طاهری معتمد حضرت امام راحل(ره) بودند
رئیس مجلس: آیت‌الله طاهری همواره منشاء برکت و خیر بودند
آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی همواره در حمایت عملی از نظام و رهبری دریغ نکرد
رضایی: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی چهره درخشان عرصه جهاد و اجتهاد بود
عارف: آیت‌الله طاهری خرم آبادی نقش ماندگاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت
نگاهی به زندگی‏نامه پُربار آیت الله حسن طاهری خرم آبادی
تجلیل رهبر انقلاب از تقوا و اخلاص عالم مجاهد آیت الله طاهری خرم آبادی(ره)
آیت‌الله خرم‌آبادی عمر با برکت خود را در ترویج و نشر معارف و احکام اسلام سپری کرد
سردار نقدی: آیت الله طاهری‌خرم آبادی یار همیشگی ولایت بود
آیت الله طاهری خرم‌آبادی‌ عمر خود را در راه نشر معارف اهل‌البیت سپری نمود
سپاه پاسداران درگذشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی را تسلیت گفت
فیلم/ ارتحال آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی
آیت‌الله طاهری خرم آبادی عمر گرانقدر خویش را در راه اعتلای اسلام سپری کرد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۳۱
محسن بهرامی

شکر خدا امروز صبح همزمان با دعای پرفیض ندبه، آقا محمد حسن دیگه طاقت نیاورد که بازهم از فیض حضور مستقیم در دعا برای امام زمانش محروم بشه و به عنایت الهی به سبک زایمان اسلامی به دنیا قدم گذاشت.. دعا بفرمایید ایشالا توفیقش بشه سربازی امام زمان نازنین مان... برای سلامتی وجود مقدس آقا جانمان و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای و توفیق رسیدن آقا محمد حسن جان به درجات عالیه معنوی و علمی و عبادی صلوات عنایت بفرمایید.

آقا محمد حسن بهرامی گل گلاب

آقا محمد حسن بهرامی گل گلاب

اولین روز حیات مادّی آقا محمد حسن بهرامی

اولین روز زندگی آقا محمد حسن بهرامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۰۹
محسن بهرامی

یادی بکنیم از مادربزرگ لرستان، مامایی که که بسیاری خرم آبادی ها، ایشان در گوششان اذان و اقامه خوانده است. حاجیه ملک زاده ی سیاه منصور متولد روستای میشکر بخش چگنی را در خرم آباد کمتر کسی است که نشناسد. زنی جا افتاده و آرام که حضورش سکونت به همه می داد، ایشان نه تنها برای همسرشان سکینه بودند که خداوند فرمود لتسکنوا الیها ( زنانی از جنس خودتان برایتان خلق کردیم تا به آنها سکینه و آرامش بگیرید) بلکه مایه ی سکینه ی همه ی خویشاوندان بودند. یک عزیز لرستانی لطف کرده است و تصویری از ایشان در فضای مجازی آپلود نموده است (اینجا) که جای مسرت و خوشحالی است که اینچنین مردم لرستان قدر خادمان خوب خود را می دانند و ما خویشان ایشان هنوز از ایشان در فضای مجازی یادی نکرده ایم.. ایشان در فامیل به خاله معروف بودند و در حقیقت دخترخاله ی پدر بنده بودند روحشان شاد... حقیر نیز به برکت این فرشته ی مامای رحمانی پا به عرصه ی وجود نهاده ام.... صورت مهربانش هیچ گاه از یاد آدمی نمی رود، نمی دانید چه دستهای نرم و لطیفی داشتند، یادش بخیر هر سال عید برای بازدید نوروز که خدمتشان می رسیدیم یک صد تومنی نو از لای قرآن به همه از کوچک و بزرگ می دادند... مادر عزیزم تعریف می کرد که برخی اوقات که زایمان بانوان در بیمارستان ها به مشکل برمی خورد از ایشان کمک می گرفتند و سراغ ایشون می فرستادند. تشییع پیکر پاک ایشان شاید بزرگ ترین و حماسی ترین تشییعی بود که در سالهای اخیر قبرستان خضر خرم آباد به خود دیده است... جمعیت زیادی آمده بودند... خدایش غریق رحمت کند و با حضرت زهرا سلام الله علیها ایشان را محشور بدارد...

حاجیه ملک زاده ی سیاه منصور

حاجیه ملک زاده ی سیاه منصور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۰۸
محسن بهرامی

شکر خدا در راستای ترویج سبک لباس اسلامی موسسه جامعة القرآن الکریم (موسسه ی پدر سید محمد حسین طباطبایی حافظ هفت ساله ی قبلها ) در اقدامی ارزشمند در پایان دوره های حفظ کودکان اقدام به ثبت عکس یادگاری با لباسهای اسلامی عبا و عرق چین از این عزیزان قرآن آموز می کند. عکس زیر متعلق به آقا سید علی رشیدی فرد آقازاده ی دخترخاله ی همسر گرامی بنده است که تقدیم شما عزیزان می گردد. ان شاء الله ایشان توفیق حفظ کامل قرآن کریم و از آن مهمتر تدبّر و عمل به قرآن کریم را در طول زندگی کسب نمایند... با ذکر صلوات و دعا برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و پایداری امام خامنه ای و ملت مسلمان ایران در مسیر تحقق اسلام ناب محمدی دانلود فرمایید.

سید علی رشیدی فرد با سبک لباس اسلامی

سید علی رشیدی فرد با سبک لباس اسلامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۳۸
محسن بهرامی

چندی پیش برمبنای حقایقی که در ادامه می آید قرار شد یک باشگاه سوارکاری در لرستان راه اندازی شود، اما به دلایلی توفیق حاصل نشد، منتها تحقیقاتی که انجام شده بود به درد بسیاری از دوستان خورد و شکر خدا تا حالا برای بیش از ده نفر از عزیزانی که قصد تاسیس باشگاه سوارکاری داشتند فرستاده شده است.

بنابه درخواست برخی دوستان درباره آموزش طراحی باشگاه سوارکاری چند نمونه طراحی در اینترنت جستجو شد و  لینک این صفحات اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا قابل مشاهده است:

اینجا هم بحثی به زبان فارسی است.

تحقیقاتی که برای تاسیس انجام دادم و به درد بسیاری دوستان خورد را می توانید از لینک زیر دانلود فرمایید.

عنوان: دانلود جزوه تحقیقات تاسیس باشگاه سوارکاری فراز لرستان
حجم: 387 کیلوبایتدریافت

متاسفانه شیطان حس و علاقه ی فطری انسانها به سوارکاری و اسب را از حالت ایده آل که استفاده از اسب برای حمل و نقل است به استفاده ی تزئینی و فانتزی در مسابقات و باشگاه ها کشانده است. هر چند ترویج باشگاه سازی در کشور خود موحب یادآوری این حس فطری و ان شاء الله همه گیر شدن استفاده از اسب و بازگشت آن به عنوان ربات خداساخته برای حمل و نقل انسانهاست…

باشگاه سوارکاری

عکس زیبا از گله اسبها

چرا باشگاه سوارکاری؟

خدای متعال به عنوان عرش آدمی روی زمین اسب را آفرید و فطرت او را با قرار گرفتن در پشت این حیوان نجیب هماهنگ ساخت، اگر سوار اسب شده باشید درک خواهید کرد که یکی از برترین لذت های دنیا سوار اسب شدن است..

البته این سوار شدن درسهای متعددی را نیز در خود داشت…

انسان با سوارکاری یاد می گیرد که نفسی دارد که چون اسب چموش است و باید با با تربیت آن بر این نفس مسلط شود تا بتواند از نفس در مسیر سیر الی الله کمک بگیرد. اما خودرو چون موجودی مطیع است و نافرمانی از آن سر نمی زند نمی تواند روح عصیان گر و اماره به سوء نفس را به انسان نشان دهد فلذا در یادآوری سرکشی های نفس و لزوم کنترل و افسارگیری نفس به انسان کمکی نمی کند. از همین باب است که اگر شما اسب را با خودرو جایگزین کردید به نفس خود ظلم کرده اید و نفس را از کلاس درس عملی ای که برایش در سوارکاری حاصل می شود محروم ساخته اید.

وَ الَّذی خَلَقَ الْأَزْواجَ کُلَّها وَ جَعَلَ لَکُمْ مِنَ الْفُلْکِ وَ الْأَنْعامِ ما تَرْکَبُونَ (۱۲) لِتَسْتَوُوا عَلى‏ ظُهُورِهِ ثُمَّ تَذْکُرُوا نِعْمَهَ رَبِّکُمْ إِذَا اسْتَوَیْتُمْ عَلَیْهِ وَ تَقُولُوا سُبْحانَ الَّذی سَخَّرَ لَنا هذا وَ ما کُنَّا لَهُ مُقْرِنینَ (زخرف ۱۳)

البته اگر گفته شود این دروس و تعلیمات و تذکرها می تواند بوسیله درس و بحث غیر عملی هم حاصل شودپاسخ این است که هیچگاه درس و بحث تئوری و نظری اثر آموزشی فعل عملی را افاده نمی کند. مثلا شما هیچگاه با خواندن کتاب آموزش رانندگی و شنا راننده و شناگر خوبی نخواهید شد. همچنین هیچ گاه دانستن و خواندن تئوری آموزش نماز و روزه اهداف آنها را محقق نخواهد کرد و کلاس درس عملی در این موارد ضرورت دارد.

امروزه تکنولوژی پیشرفته غربی به این نتیجه رسیده است که در باب ترجیح چرخ بر پا برای حمل و نقل اشتباه کرده است و پا از نظر مصرف انرژی و عدم نیاز به زیر ساخت بشرساز و گستره ی امکانی دسترسی صاحبش در کره زمین برتر از چرخ است. برای نمونه و شاهد این ادعا پروژه های بیگ داگ[۱] و پت من[۲] که در شرکت بوستون داینامیکس صنایع دفاع آمریکا در حال ساخت هستند و پروژه های دانشگاه ای پی اف ال سویس[۳] را ببینید.

با ذکر صلوات و دعا برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و پایداری امام خامنه ای و ملت مسلمان ایران در مسیر تحقق اسلام ناب محمدی .



[۱] http://en.wikipedia.org/wiki/BigDog

[۲] http://www.bostondynamics.com/robot_petman.html

[۳] http://biorob.epfl.ch/


عبارتهای یاد شده برای ورزش سوارکاری و داشتن اسب در احادیث پیامبر اعظم نشان از ارزش و اهمیت والای این ورزش دارد. استان لرستان در ورزش سوارکاری به برکت وجود سوارکاران متبحری از برادران عشایر همواره در کشور حرف اول را زده است. اما این که این ورزش چقدر برای سایر عزیزان غیر از برادران عشایر قابل دسترس است متاسفانه باید گفت که در استان تنها یک باشگاه سوارکاری فعال وجود دارد و آنهم باشگاه سوارکاری شبدیز بروجرد است.. در این نوشته بر آن شدیم شما را با این باشگاه حرفه ای که از مجهزترین باشگاه های کشور است آشنا کنیم….

بخش اول مطالب احادیث پیامبر اعظم درباره اسب است و سه بخش بعدی از وبلاگ باشگاه شبدیز در این آدرس خدمتتان ارائه می گردد…..

بخش اول : احادیث پیامبر اعظم درباب اسب:

برکت در پیشانی اسبان است. (نهج الفصاحه ، ح ۱۱۰۹)

نیکی تا روز قیامت به پیشانی اسبان بسته است ، خرج اسب چون نفقه ضروری است و نباید از آن امساک کنند. (نهج الفصاحه ، ح ۱۵۵۰)

بهترین بازی ها در پیش خدا ، اسب دوانی و تیراندازی است. (نهج الفصاحه ، ح ۸۳)

۵٫ نیکی و کامروایی تا قیامت به پیشانی اسبان بسته است و اسب داران به وسیله آن معونت بینند و کسی که برای اسب خرج کند چنان است که صدقه داده باشد. (نهج الفصاحه ، ح ۱۵۵۱)

نیکی تا روز قیامت به پیشانی اسبان بسته است و اسب داران به وسیله آن کمک بینند ، به پیشانی اسب دست بکشید و برای آن برکت بخواهید ، چیز بدان بیاویزید ولی زه کمان میاویزید. (نهج الفصاحه ، ح ۱۵۵۳)

جن کسی را که اسبی اسیر در خانه دارد ، مخبط نمی کند. (نهج الفصاحه ، ح ۱۳۳۷)

شرط بندی روی اسب مباح است. (نهج الفصاحه ، ح ۱۶۷۶)

فرشتگان از بازیهای شما ، جز در اسب دوانی و کشتی حضور نمی یابند. (نهج الفصاحه ، ح ۲۶۳۱)

بخش دوم : نوشته ی زیر پیشگفتار مدیر باشگاه سوارکاری شبدیز آقای فردین مرادی در وبلاگ این باشگاه است

بسمه تعالی

اسب این حیوان نجیب و دوست داشتنی یار قدیمی و دیرینه انسان ها در تمام صحنه های زندگی بوده و بی تردید از میان همه جانداران هیچ حیوانی به اندازه اسب در زندگی انسان ها موثر نبوده است و در این میان اسب اصیل ایرانی بدون شک جذاب ترین و محبوب ترین نژاد های مختلف اسب در جهان است . هوشیاری ، وفاداری و توان اسب موجب گردیده است که بشر آن را از دیگر حیوانات بر تر شمرده و در   افسانه های خود  نقشی بزرگ به آن را اختصاص داده و بالاتر از آن خداوند متال در قرآن کریم به آن قسم یاد کرده و پیامبر اکرم (ص) فرموده اند : پیشانی اسبان تا روز رستا خیز جایگاه خیر و برکت است .
اتان لرستان سرزمین کاسید ها و اولین رام کنندگان اسب در دنیا بوده و قدیمی ترین دهنه مفرغی دنیا در این سرزمین کشف گردیده پس به دور از انتظار است در این دیار با داشتن چندین شهرستان و جمیعت میلیونی فقط سه باشگاه سوار کاری وجود داشته باشد لازم است مسئولین امر به فکر چاره اندیشی باشند و حمایت کنند تا این حیوان نجیب و این ورزش اصیل اسلامی جایگاه خود را بدست آورد .
پس بر خود لازم می دانیم از کلیه پروش دهندگان ، مربیان ، مدیران اصطبل و مراقبین اسب و کلیه زحمتکشان و علاقمندان که در این زمینه سرمایه گذاری نموده و وقت صرف نموده کمال را تشکر داشته و بخصوص فعالیت زیبای موسسین و مالکین مرکز پرورش اسب و باشگاه سوار کاری شبدیز را ارج می نهیم .

انشاء الله همواره پیروز و سر بلند باشید

فردین مرادی (مربی و مدیر داخلی باشگاه)

 

بخش سوم : معرفی باشگاه

مرکز پرورش اسب و باشگاه سوارکاری شبدیز  در کیلومتر ۱ جاده بروجرد اراک روبروی معاینه فنی واقع شده  و جزء استاندارد ترین باشگاه های  کشور می باشد .

این مجموعه شامل :

– یک اصطبل به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع دارای ۴۳ باکس

– سه مانژ روباز ،  یک مانژ سر پوشیده و مانژ لنژ

– زین خانه به صورت مجزا

– انبار به مساحت ۳۵۰ متر مربع

– ساختمان اداری و رفاهی که شامل دفتر مدیریت ، اتاق مربیان ، رختکن آقایان با سرویس بهداشتی و حمام ، رختکن بانوان با سرویس بهداشتی و حمام  به صورت مجزا

– سالن استراحت کافی شاپ به همراه دو میز بیلیارد

–  فضای سبز همراه با آب نما

– پارکینگ به تعداد ۸۰ خودرو سواری

– سیستم روشنایی و نور افکن در محل مانژ های موجود فضای سبز و پارکینگ

– دارای سکوی تماشاگران

– گلستان گل محمدی و سیستم گلاب گیری

– زمین کشت یونجه به مقدار شش هکتار

این مجموعه به مالکیت آقایان دکتر وحید صنعتی و بهروز اشتری می باشد .

آموزش و مربی گری این مجموعه توسط  قهرمان سوار کاری کشور آقای فردین مرادی هدایت می شود .

 

بخش چهارم : ثبت نام در دوره های آموزشی  باشگاه

باشگاه سوار کاری شبدیز بروجرد از علاقه مندان به سوار کاری (خانم ها و آقایان) ثبت نام به عمل می آورد .

شرایط ثبت نام :

۱- حداقل سن برای متقاضی می بایست ۶ سال به بالا باشد

۲- کارت بیمه ورزشی

۳- فتوکپی شناسنامه

۴- دو قطعه عکس ۴ * ۳

۵- پوشه آبی + گیره

۶- واریز مبلغ ۸۰۰.۰۰۰ ریال به حساب سپهر شماره ۰۳۰۲۷۵۶۳۳۱۰۰۱ بانک صادرات بنام آقای فردین مرادی

 هر دوره آموزشی  ۱۲ جلسه بوده و هر جلسه یک ساعت ،  که توسط مربی مجرب استاد فردین مرادی قهرمان استانی و کشوری  آموزش داده می شود . همچنین لازم به ذکر است که این باشگاه دارای سرویس رایگان بوده .

اما عکس ها : برای سایز بزرگ روی تصاویر کلیک کنید

 در ادامه مختصری از اوضاع سوارکاری در ایران آمده است:

اطلاعات اولیه از سوارکاری در کشور و باشگاهها از سطح وب

نائب رئیس فدراسیون سوارکاری گفت : در حال حاضر ۱۵ باشگاه سوارکاری دولتی و ۲۰۰ باشگاه خصوصی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۸۰ باشگاه در تهران وجود دارد.

وی یادآور شد: در سال ۱۴ جام کورس اسبدوانی در کشور برگزار می شود که کورس استقامت، جشنواره های زیبایی اسب، مسابقات پرش با اسب و … از جمله آن است.

از این منبع : http://www.horse.ir/thread5030.html

معرفی باشگاه سوارکاری مشهد
۱)مجموعه سوارکاری مشهد : (دولتی)کیلومتر ۱۵ جاده مشهد-قوچان (در اجاره هیات روستایی عشایری)
۲)باشگاه ارشاد(خصوصی به مدیریت آقای نیکویی) دو راهی جاده شاندیز طرقبه
۳) باشگاه کاظمیان (خصوصی به مدیریت آقای کاظمیان) ویلا شهر
۴) باشگاه الیاس (خصوصی-به مدیریت آقای رضازاده)جاده مشهد شاندیز
۵) باشگاه رخش(دولتی- در اجاره آقای عطا آیت اللهی) ابتدای جاده مشهد طرق مرکز تحقیقات کشاورزی و دامپروری
۶) باشگاه کاشانی (خصوصی -به مدیریت آقای کاشانی) جاده مشهد کلات
۷) باشگاه آژن (خصوصی -به مدیریت آقای….) جاده سنتو
۸) باشگاه امینی (خصوصی) سه راهی فردوسی

آدرس باشگاههای تهران
نام مجموعه نام مدیر آدرس تلفن
۱ایران بهرامی کمربندی آزادگان – اتوبان ساوه – نرسیده به عوارضی۰۹۱۲۳۲۴۶۲۷۴
۲ایران مهر سرهنگ فروزش کرج – مهرشهر – انتهای فرودگاه پیام۰۹۱۲۳۲۴۰۰۹۱
۳امام خمینی(ره) سیاوش کیفبادی لواسان – مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی۴۵۲۲۲۸۰-۰۲۲۱
۴آریاسب ابوالفضل ملک لو جنگل چیتگر- جنب باشگاه چیتگر
۵ الوند دکتر ارفع جاده شهریار – بعد از روستای سعید آباد خیابان سه گانه۰۹۱۲۳۴۶۱۱۰۴

۶ میران اسحاق بیگی جاده مرداباد – نرسیده به عباس آباد- خیابان شوکت پور

۷ اسبیران کوشا فر شهریار – خادم آباد۳۹۶۸۸۸۷-۰۲۶۲

۸ اسواران فضل الله متنظم کردان کرج – بالاتر از چندار۴۳۲۳۶۱۲-۰۲۶۲

۹ اصیل ایران علیرضا پور حیدری کردان کرج – روستای ازنق

۱۰ آزمون رضا مسیب نیا استادیوم آزادی – ضلع شرقی۴۴۱۰۰۰۱۵

۱۱ پارس توسعه موسوی خراسانی کرج – مهرشهر – روبروی کاخ دانشکده۳۲۰۰۰۲۱۷-۲۶۱

۱۲ پرشاسب فرامرز مهاجر سه راه تهران پارس – روبروی بیمه ایران۷۷۸۷۵۸۸۴

۱۳ پائیزان بهرام سرشار جاده شهریار- روستای زرنان – جنب باشگاه مقدم۳۳۶۸۱۷۷۸-۰۲۶۲

۱۴ توانگر توانگر بعد از پل کردان – کارخانه ماموت – سه راهی چندار- ۸۸۹۷۴۴۰۴۵

۱۵ جم جمشید خانی کمربندی آزادگان – نرسیده به روستای گلدسته۵۵۲۴۳۰۴۰

۱۶ چیتگر محمدرضا آقا طاهر پارک جنگلی چیتگر۴۴۹۰۳۸۳۹

۱۷حبیبی غلامرضا حبیبی کمربندی آزادگان – فیروز بهرام – بن بست نسیم۲۲۳۲۴۸۴-۰۲۲۹

۱۸ دهکده ورزشی اسماعیل بهداد کردان کرج – چهار دانگه

۱۹ دشت بهشت علی هژیر کرج – جاده مردآباد – خیابان پدم۶۳۰۴۴۲۹-۰۲۶۱

۲۰ دشت صفا اسماعیل نعلبند کرج – جاده مرد آباد – خیابان پدم۰۹۱۲۱۴۶۴۲۴۸

۲۱ رخش صبا اصغر بلندیان پارک جنگلی چیتگر – پشت گیاه شناسی۸۸۲۷۳۷۰۴

۲۲ رنجی شکراله رنجی کرج – مهرشهر۴۴۶۰۵۵-۰۲۶۱

۲۳ سیاهپوش سنجر سیاهپوش لواسان – منطقه چنارین۴۵۲۲۹۸۴-۰۲۶۱

۲۴ سوهانک فرشاد فردانش لوبزان – سوهانک۵۵۴۵۳۲۷۴

۲۵ شکی بایک شکی ۲۲۴۰۲۹۹۱

۲۶ شبدیز علی فرجی کرج- کردان – ابتدای جاده برقان۴۳۳۳۴۸۱-۰۲۶۲

۲۷ شهرک غزالی بابک محمدی شهرک سینمایی غزالی – جاده کرج۶۶۰۲۶۵۳۴

۲۸ شهدا محسن بهرامی اتوبان اسبدوانی – جنب نیروی دریایی سپاه۷۷۴۷۸۷۷۲

۲۹ شبنم عباس جلالی کمربند آزادگان – فیروز بهرام۰۹۱۲۱۳۴۷۶۶۹

۳۰ شکوری چنگیز شکوری کمربندی آزادگان – اتوبان ساوه – رضی آباد۲۲۰۶۲۴۲۸

۳۱ فیروز خانم فیروزکردان کرج – چهارراه خرمی

۳۲ فرهمند تیمور فرهمندکرج – جاده مرد آباد – عباس آباد۰۹۱۲۱۱۱۶۲۳۵

۳۳ فرمان آرا حسن فرمان آرااتوبان کرج۲۳۰۶۴۶۴-۰۲۶۱

۳۴ کوهک رضا قدیری ضلغ غربی استادیوم آزادی۴۴۵۰۴۸۰۱

۳۵ کلاک بابا خانی اتوبان کرج۰۹۱۲۱۰۳۵۹۷۰

۳۶ گلاب محمد گلاب کردان- جاده برقان

۳۷ مقدم شاهرخ مقدم جاده شهریار – روستای زرنان۶۶۳۸۱۷۴-۰۲۶۲

۳۸ میلاد پور رضایی پارک جنگلی چیتگر۴۴۹۰۴۹۶۹

۳۹ مهرداد محمد شیدفر کردان کرج۲۲۰۶۲۴۰۹

۴۰ مرواید کیش محمد ابراهیمی کردان کرج – چهارراه خرمی۴۳۳۳۰۴۵-۰۲۶۲

۴۱ نزاجا نوذر مظفری نژاد لویزان – جاده لشکرک – بنانیه۲۲۲۸۰۵۳۳

۴۲ نوروز آباد مصلحی فر جاده قدیم کرج – خیابان خلیج۶۶۲۵۰۷۱۵

۴۳ نیروی هوایی سروان پیامی جاده کرج – سه راه ارج۴۴۵۲۰۱۱۱

۴۴ نسیم علی لسحاق بیگی جاده مرد آباد۰۹۱۲۱۲۰۷۹۵۰

۴۵ نمک آبرود فرامرز پزشک نیا کمربند آزادگان – احمد آباد مستوفی۲۷۲۳۷۱۲-۰۲۲۸

۴۶ وزارت کار حسین صادقی فرداتوبان کرج – پل کلاک – ده بالای کلاک ۰۹۱۲۳۳۰۳۲۰۶

۴۷ هوشمند اسفندیار هوشمند کرج – جاده مرد آباد – عباس آباد-جنب سرد خانه۰۹۱۲۱۱۱۴۱۹۰

باشگاههای اسب سواری که داخل اصفهان وجود داره

۱ -باشگاه سوارکاری بهشت
۲-// // استان اصفهان
۳-// // هما
۴-// // پردیسان
۵-// // خورشید
۶-// // المپیک
۷-// // میدان اسب دوانی چوگان
۸-// // پارادایس

باشگاه مرداس اصفهان
این مجموعه دارای دو سالن به ظرفیت مجموعا” ۷۵ باکس نگهداری اسب است. ابعاد مانژ اصلی مسابقات آن ۸۰*۶۰ متر و مانژ تمرین آن ۶۰*۴۰ متر می باشد، ضمن اینکه مانژ فرعی کوچکتری نیز دارد.

این باشگاه در نزدیکترین فاصله به شهر اصفهان و جنب کمربندی شرق قرار گرفته است. فاصله زمانی دسترسی به آن تا میدان بزرگمهر اصفهان کمتر از ۱۰ دقیقه می باشد (مسیر A). همچنین از میدان احمدآباد -دیگر میدان مهم شهر- نیز از مسیر خوراسگان (B)، کمتر از ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

با توجه به اینکه این باشگاه در کنار دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان (U) واقع شده است از لحاظ امکانات حمل و نقل عمومی شرایط بسیار مناسبی دارد. از محل فلکه بزرگمهر -ابتدای خیابان مشتاق دوم (سلمان فارسی)- تاکسی های ویژه، اتوبوس واحد و مینی بوس طی ساعات مختلف روز وجود دارد. از میدان احمدآباد نیز که در شمال میدان بزرگمهر قرار دارد، علاوه بر مسافربرهای شخصی، ایستگاه مینی بوس های مربوط در حدفاصل فلکه احمدآباد – خیابان پروین قرار دارد. این موارد دسترسی به باشگاه را برای همگان آسان می نماید.

از لحاظ دسترسی به جاده های بین شهری، باشگاه مرداس اصفهان در ابتدای اتوبان اصفهان – یزد (C) قرار گرفته است. هم از طریق جاده خاتون آباد (D) و هم از مسیر خوراسگان و اتوبان شهید آقا بابایی، دسترسی به بزرگراه اصفهان – تهران امکان پذیر است. کمربندی شرق (E) نزدیکترین مسیر جهت دست یابی به جاده اصفهان – شیراز می باشد. ارتباط ورودی ها و جاده های غربی شهر نیز از طریق اتوبان های موجود در کمترین زمان فراهم است.

با توجه به اینکه محل برگزاری اسبواره در شرق اصفهان قرار گرفته است، فاصله آن تا فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، کمتر از ۱۰ دقیقه می باشد. از طرفی محل تقاطع کمربندی شرق با جاده شیراز، ایستگاه راه آهن اصفهان قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است.

ترمینال جی (شرق) که مبدا و مقصد بیشتر اتوبوس های بین شهری یزد می باشد در مسیر B واقع شده است. دسترسی به ترمینال صفه (جنوب) نیز از طریق کمربندی شرق و همچنین اتوبان شهید کشوری امکان پذیر بوده و ترمینال کاوه (شمال) که ترمینال اصلی شهر می باشد از مسیر اتوبان چمران، شهید آقابابایی به مسیر B ارتباط پیدا می کند.

با توجه به آنچه که گفته شد، شما با هر وسیله ای که به اصفهان سفر کنید و یا از داخل شهر قصد عزیمت به محل برگزاری اسبواره اسپهان را داشته باشید، از ساده ترین راه ها و در اسرع وقت موفق خواهید شد.

علاوه بر امکانات مناسبی که این باشگاه دارد، با کمک مدیریت محترم مجموعه، تلاش بسیار زیادی برای آماده سازی و تجهیز هر چه بهتر آن انجام خواهیم داد تا بهترین شرایط میزبانی را فراهم آوریم و شرکت کنندگان و علاقه مندانی که در محل، حضور پیدا می کنند کمبودی احساس نکنند.

نشانی باشگاه سوارکاری مرداس اصفهان (M):

از مسیر A: اصفهان، پل بزرگمهر، خیابان مشتاق سوم، بلوار ارغوانیه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی واحدخوراسگان

از مسیر B: اصفهان: فلکه احمدآباد، بعد از فلکه خوراسگان، انتهای خیابان جی شرقی، جنب زیر گذر، ابتدای بلوار ارغوانیه

اسب زیبا

اسب زیبا

عکس زیبایی از یک اسب دوست داشتنی

عکس زیبایی از یک اسب دوست داشتنی

 

اسب زیبا

اسب زیبا

 

 

اسب مخلوق زیبای حضرت حق برای خدمت به بشریت و به منزله عرش انسان است

اسب مخلوق زیبای حضرت حق برای خدمت به بشریت و به منزله عرش انسان است

ایشالا عمری باشه در برنامه آینده زندگیم به تاسیس یک باشگاه سوارکاری بپردازم. به همین منظور گزارشهای کاملی از این حوزه در کشور آماده کردم که دوستانی که خواستند همکاری کنند اعلام کنند تا براشون بفرستم.

۵۱ نظراز سایت قبلی

  1. masnavy

    سلام
    من خیلی دوست دارم درباره تاسیس باشگاه سوارکاری اطلاعات کسب کنم لطفا راهنماییم کنید و یه سوال شما ساکن تهران هستید؟

    • محسن بهرامی

      برای شما از طریق ایمیل فایلهای تهیه شده به صورت پی دی اف فرستاده شد

      • علی

        سلام اگه لطف کنیددرباره تاسیس و شرایط باشگاه اسب سواری راهنماییم کنید ممنون میشم.خیلی ضروریه

        • محسن بهرامی

          سلام علیکم
          ایمیل شد
          ان شاء الله موفق باشید

  2. علیرضا عابدی

    من خیلی دوست دارم درباره تاسیس باشگاه سوارکاری اطلاعات کسب کنم لطفا راهنماییم کنید

    • محسن بهرامی

      برای شما از طریق ایمیل فایلهای تهیه شده به صورت پی دی اف فرستاده شد

  3. علیرضا عابدی

    من هم خیلی دوست دارم درباره تاسیس باشگاه سوارکاری اطلاعات کسب کنم لطفا راهنماییم کنید

  4. رسول محمدزاده

    من هم خیلی دوست دارم درباره تاسیس باشگاه سوارکاری اطلاعات کسب کنم لطفا راهنماییم کنید

    • محسن بهرامی

      سلام براتون ایمیل شد

  5. حامد حیدری فرد

    درود بر شما
    سپاس گذار خواهم بود اگر بنده را هم چونان دوستان دیگر از راه نمایی های خود در مسیر تاسیس باشگاه سوار کاری بهرمند فرمایید.

    • محسن بهرامی

      براتون ایمیل شد
      موفق باشید
      دوستان باشگاههاشون رو راه انداختن ایشالا مال شما هم راه بیفته

  6. محبوبه

    سلام دوستان خوبم، من لیسانس پرورش اسب دارم وراستش بخواین دنبال کار می گردم، امیدوارم بتونین بهم کمک کنین

    • محسن بهرامی

      سلام
      نگفتید کجا ساکنید…لرستان باشید ایشالا می تونیم با هم یک باشگاه راه بندازیم….

      • محبوبه

        متأسفانه اهل لرستان نیستم ودرمشهد ساکنم

        • محسن بهرامی

          حیف میشه والا..
          تشریف بیارید لرستان اینجا با هم استارت باشگاه رو میزنیم ..البته یه خورده سرمایه هم می خواد که ایشالا خدا میرسونه….

  7. امیرصوفی

    سلام
    من دانشجوی معماری هستم و موضوع پایانامه طراحی باشگاه سوارکاری و چوگان است لطفا اگر در این زمینه موردی یا اطلاعاتی دارید یا نمونه مشابهی هست راهنمایی بفرمایید ممنون

    • محسن بهرامی

      سلام والا درباره معماری باشگاه ها چیزی ندارم اما درباب آمار و اطلاعات باشگاه ها و ملزومات تاسیس باشگاه یه چیزهایی دارم
      به نظرم ذیل عبارت design horse club جستجو کنید یا horse club plan

    • اتنا پیشگاهزاده

      سلام من هم در حال طراحی همین موضوع هستم میتونید کمکم کنید؟

      • محسن بهرامی

        علیکم السلام
        خدمتتون ایمیل شد
        ایشالا مفید واقع بشه
        یا علی
        التماس دعا

  8. مرضیه جعفری

    سلام.می خواستم اطلاعاتی در مورد چگونگی تاسیس باشگاه سوارکاری و همچنین هزینه های تاسیس آن داشته باشم.با تشکر

  9. هادی عسگری

    با سلام
    قصد تاسیس باشگاه سوارکاری در رامسر را دارم اگر لطف راهنمایی بفرمایید

    • محسن بهرامی

      سلام برادر
      ایشالا خیره، موفق باشید.
      براتون ایمیل کردم.
      یا علی

      • هادی احمدیان

        سلام منم اگه خدا بخواد میخوام یه باشگاه سوارکاری تاسیس کنم لطفا دوستان به منم کمک کنید

        • محسن بهرامی

          سلام برادر
          ایشالا براتون ایمیل می کنم فایل ها رو.
          دوستان عزیزی که این مطلب رو می خونند هم اگر فایل خوب و آموزش ها و نکات خوبی دارند مطرح کنند ان شائ الله.
          یا علی

  10. محمد

    سلام -دلم می خواد یه بررسی ودر نهایت تصمیم گیری برای ساخت یک با شگاه در روستا پدریم داشته باشم لطفا چنانچه طرحی برای ساخت آن ویااطلاعاتی در مورد چگونگی تاسیس باشگاه سوارکاری و همچنین هزینه های تاسیس آن داشته باشیدممنون میشم در اختیارم بگذارید.با تشکر

    • محسن بهرامی

      سلام برادر
      فعلا یک ایمیل براتون میفرستم ایشالا حقیر به زودی یک طرح جامع برای تاسیس باشگاه در همین مطلب منتشر می کنم.
      التماس دعا

  11. مسروری

    من دانشجوی معماری هستم و موضوع پایان نامه ام طراحی باشگاه سوارکاری لطفا اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید یا نمونه پلان باشگاه را در اختیار دارید به من بدهید . ممنونم.

    • محسن بهرامی

      سلام علیکم
      والا اطلاعات در خصوص باشگاه های سوارکاری کشور هست نه در باب طراحی.
      به نظرم ان شاء الله با کلید واژه ی زیر سرچ بزنید مطالب مناسبی بیابید.
      Horse club Design Plan
      موفق باشید

  12. حدیثه

    سلام ضمن عرض تشکر
    من هم خیلی دوست دارم درباره تاسیس باشگاه سوارکاری اطلاعات کسب کنم لطفا راهنماییم کنید

  13. حمید

    با سلام وخسته نباشید
    در باره طراحی میدان اسب سواری مطلب و نقشه برای پایان نامه میخواستم ، لطفاً کمک کنید
    مرسی

    • محسن بهرامی

      سلام برادر
      اگر عجله ندارید هفته ی آینده ایشالا یک سرچ اساسی می زنم در فضای انگلیسی نتایج رو خدمتتون ارائه می کنم
      اگر عجله دارید بفرمایید تا فکر دیگری بکنیم ان شاء الله..
      التماس دعا
      یا علی

  14. محبوبه صادقی

    سلام من دانشجوی معماری هستم و موضوع پایان نامم طراحی باشگاه سوارکاری البته پست های قبل رو دیدم که گفتید در مورد طراحی اطلاعاتی ندارید. من تا حالا خودم اطلاعاتی در این خصوص کسب کردم مخصوصاٌ کتاب “ساختمان و تاسیسات پرورش اسب” ماشااله خشنود خیلی مفید بود و به بقیه دوستان هم پیشنهاد می کنم این کتاب رو مطالعه کنند با وجود این اگر لطف بفرمایید و اطلاعاتتون رو در اختیار من هم بگذارید ممنون میشم.

    • محسن بهرامی

      سلام علیکم خواهر گرامی
      ممنون از پیشنهاد کتاب
      ان شاء الله اگر لطف بفرمایید پایان نامه و تحقیقات رو هم بعد از تکمیل در اختیار سایر دوستان هم بگذارید لطف بزرگی است.
      موفق و موید باشید و پایان نامه تان قدم بزرگی در رشد این ورزش الهی باشد ان شاء الله….
      جزوه ی راهنما را از آدرس زیر دانلود بفرمایید
      http://www.ibelieve.ir/1392/06/19/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c.aspx
      التماس دعا
      یا علی

  15. محبوبه

    خیلی ممنون
    حتماٌ خوشحال میشم اگر بتونم کمکی کنم
    در مورد فصل اول فقط عنوان هست هیچ توضیحی وجود نداره مثلاٌ در مورد مشکلات باشگاه های ایران؟

    • محسن بهرامی

      ایشالا، فصل اول تکمیل نشده، با توجه به غیر فعال شدن پروژه ی باشگاه فراز فعلا تحقیقات راکد هست. ایشالا خودتون بتونید در این زمینه ها تحقیقات بهتری ارائه بفرمایید.
      التماس دعا

  16. محبوبه

    http://www.archdaily.com/88042/ploiesti-racetrack-studiobasar/
    این هم یک نمونه در کشور رومانی با تمام پلان ها و مقاطع.

  17. حمید

    سلام ممنون از مطالب خوب شما ، یه مقاله لاتین در باره قرارداده های بین مشاور و کارفرما ، یا هر مقاله ای در باره قرارداد باشد لطفا کمک کنید البته سال ۲۰۱۱ به بالا

  18. امیر سام

    با سلام و خسته نباشید اگر امکانش هست برای بنده هم اون اطلاعات تاسیس باشگاه سوارکاری رو بفرستین با سپاس فراوان

    • محسن بهرامی

      سلام برادر
      جزوه ی راهنما را از ابتدای همین مطلب دانلود بفرمایید


    • التماس دعا
      یا علی

  19. راشد

    با سلام خدمت حضرتعالی
    از شما برادر بزرگوارخواهشمندم در صورت امکان اطلاعات خود در زمینه تاسیس باشگاه سوارکاری و پرورش اسب و ضوابط لازم برای آن را برای اینجانب هم ایمیل بفرمایید
    با تشکر

  20. مهرزاد نیرومند

    سلام ‘میخواستم راجع ب تأسیس باشگاه اسب سواری بیشتر بدونم ‘هم اداری و مجوز هم ساخت و ساز و زمین احتیاجی ‘ممنون از کمکتون

    • محسن بهرامی

      سلام برادر اطلاعات حقیردر همین حدی است که ارائه شده. التماس دعا

  21. پریسا

    سلام خیلی خوب بود
    من میخوام یه باشگاه سوارکاری طراحی کنم ولی اطلاعات خاصی ندارم
    ممنون میشم اگه بهم کمک کنید.

  22. رضا

    سلام علیکم:
    احتراما در ارتباط با نحوه برگزاری جام های مختلف مثل رمضان،۲۲بهمن،بسیج و…. راهنمایی بفرمایید منظور این که چه رشته های ورزشی و چطور می توانیم با حداقل هزینه در محلات یا در مدارس یا در مساجد برگزار کنیم؟باتشکر فراوان زارع از شیراز

    • محسن بهرامی

      سلام برادر…اگر منظورتون جام سوارکاری هست با نزدیک ترین باشگاه های محل زندگی صحبت بفرمایید. موفق باشید

  23. جانباز دفاع مقدس

    سلام علیکم:
    انشاالله در راه نشر حقایق دین مبین اسلام موفق باشید.

  24. مهرناز

    سلام . من پلان کامل باشگاه اسب سواری میخواستم ممنون میشم. راهنمایی کنید از کجا میتونم پیدا کنم

  25. میاد

    سلام و خسته نباشید
    من خیلی دوست دارم در زمینه تاسیس باشگاه سوارکاری فعالیت کنم اگه امکان داره راهنمایی کنید و فایل گزارش های رو که بالا ذکر کردید برام بفرستید.
    اگه در مورد پلان کامل باشگاه سوارکاری و طرح پیشنهادی هم موردی دارین برام بفرستید

  26. real psychics

    من برخی چیزهای درست درست را اینجا خوانده ام. قطعا نشانه گذاری قیمت برای بازبینی.
    من تعجب می کنم که چقدر تلاش می کنید تا نوعی آموزنده با شکوه را تنظیم کنید
    سایت. http://realpsychicnow.biz

  27. سحربهپور

    سلام وعرض ادب .ببخشیدایاامکان داردفضاهای مختف باشگاه رو بصورت عکس یانقشه داشته باشم .باتشکر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۴۳
محسن بهرامی

امسال شکر خدا  یک هکتار زمین شالیکاری پدرخانم بزرگوار آقا ابوالقاسم اسفندیاری بیش از هر سال روزی خدا را به این مرد زحمتکش رساند. سال گذشته توفیقی شد در امر دروی بخشی از زمین شالیزاری پدرخانم در خدمت ایشان بودیم، یادش بخیر، ان شاء الله به قول سهراب چشمه هاشان جوشان باد و گاوهاشان شیر افشان، البته گاو ندارند ها، اخیرا  خبردار شدیم که اردکشون همت کرده و پانزده تا جوجه را به مادری قبول کرده، جالبه اردک ها هم حماسی ظاهر شدند امسال.... ایشالا در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران توفیقاتشان روز به روز افزوده شود.

راستی یک بحث تخصصی هست در باب این که چرا برنج پرمحصول در شمال کاشته می شود و آیا کار درستی هست یا نه، ایشالا عمری بود عرض می کنیم خدمت شما عزیزان سازنده ی حماسه ی اقتصادی

آقا ابوالقاسم اسفندیاری در کنار آقا روح الله پیرداده بر روی یک پل چوبی قدیمی

آقا ابوالقاسم اسفندیاری در کنار آقا روح الله پیرداده بر روی یک پل چوبی قدیمی

آقا ابوالقاسم در حال چیدن پرتقال

آقا ابوالقاسم در حال چیدن پرتقال


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۳۰
محسن بهرامی

اخیرا از طرف مادر بزرگوارم با خبر شدم که پسرعمه ی اهل علمم، آقا مهدی محمودی در دانشگاه فردوسی مشهد مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند. یادش بخیر تابستان 84 یک سفر دونفره از اصفهان تا شیراز در خدمت ایشون بودیم. لحظات مسرت بخشی بود... آقا مهدی دوره کارشناسی را در اصفهان رشته ی مهندسی مکانیک تحصیل کرده اند و ارشد هم ان شاء الله در گرایش پیشرانش که یکی از گرایش های مورد نیاز کشور و فوق العاده تخصصی است رشد علمی و مهندسی هوافضا را ادامه خواهند داد.

علاوه بر آن که تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد که یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی کشور است توفیق بزرگی است، خود حضور در مشهد مقدس و همجواری امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیّة و الثنا نیز توفیق بزرگ تری است که آقا مهدی به کسب آن نائل آمده است...

ان شاء الله حرم مشرّف می شوند یاد این حقیر و سایر ارحام و آشنایان نیز هستند.

عکس یادگاری سفر شیراز در جوار بارگاه حضرت شاهچراغ علیه السلام

عکس یادگاری سفر شیراز در جوار بارگاه حضرت شاهچراغ علیه السلام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۲ ، ۱۰:۴۹
محسن بهرامی

شعرزیر به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه ی معصومه تقدیم می گردد:

این میلاد پر برکت بر شما عزیزان پیروی این بانوی کریمه مبارک باد

آن علم در کربلا و این علم با مردم است **** آن یکی در نینوا و این یکی هم درقم است

این یکی را پیر ما تا به جماران برد دوش*** وان یکی در کربلا ازکوفه ی نامردم است

این یکی افراشته در دستِ یک دست علیست *** و آن یکی بر گنبد عباس بی دست علیست

این یکی همراه بانو از مدینه آمده است*** آن یکی لیکن ز مکه با امامی همره است

آن یکی بر دوش عباس علی راهی شده است*** این یکی با عشق دخت موسوی جاری شده است

آن یکی را گر امام عاشقان افراشته است*** این یکی را هم گلی از فاطمه بگرفته است

فاطمه اول وجود بهر مولایش سپر**** زو بود هر جان که گشته بهر مولایش گهر

ادامه ی شعر با شعرای خوب این مملکت ولایت مدار….

پوستر ثواب زیارت حضرت معصومه

پوستر ثواب زیارت حضرت معصومه

آری… حکایتی دارند این دو علم..

یکی را امامی در راه امت بر افراشته است و این یکی بانویی و یارانش در راه رسیدن به امامی افراشته اند… این یکی را عدو در قم متوقف کرده و آن را در کربلا…

تا کی شود دوباره این علم ها به هم برسند….

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۳۶
محسن بهرامی