سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

دیدار عشایر لرستان با امام راحل در ۲۸ اسفند ۵۷ از مهمترین دیدارهای امام خمینی در اولین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامیست. حکومت پهلوی از همه بیشتر از عشایر برای قیام علیه حکومتش می ترسید و بدترین رفتارها را نیز در قبال همین عشایر انجام داد از کشتار گرفته تا تبعید تا اسکان اجباری….

اما همین عشایر و خصوصا عشایر لرستان پیش از سایر عشایر در دست بوسی حضرت امام در دوره جمهوری اسلامی شوق نشان دادند و به رهبری روحانی بصیری چون شهید سید فخرالدین رحیمی به محضر امام خمینی عظیم الشأن شتافتند….

اگر نگاهی به این صفحه (اینجا) بیاندازید می بینید که عشایر لرستان پیشتازان بیعت عشایر با امام راحل بودند و این افتخار بزرگی برای لرستان است….

اخیرا توفیقی حاصل شد خدمت یکی از عزیزان شرکت کننده در ای دیدار تاریخی رسیدیم و از ایشان درباره این دیدار پرسیدیم…

بشنوید ایشالا… حقا خاطرات جالبی داشت این سید بزرگوار و پدر شهید بزرگوار سید علی اکبر موسوی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۱ ، ۰۹:۳۵
محسن بهرامی

این مطلب از سایت قرارگاه سایبری تبیان لرستان گرفته شده است:

چندی پیش جمعی از برادران و خواهران مخترع استان در بیانیه ای مشترک بر لزوم حمایت از مخترعین و همکاری با آنان در سال تولید ملی در استان لرستان تاکید کردند. اصل این بیانیه که به امضای این عزیزان رسیده است توسط برادر بسیجی مخترع آقای سید محمد موسوی نیا در اختیار ما قرار گرفته است که تقدیم شما عزیزان می گردد…

امید است با رشد کارآفرینی در استان شاهد حل مشکل بیکاری به دست این جوانان عزیز و انقلابی دغدغه مند باشیم…
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و درود به روح ملکوتی امام راحل عظیم الشان و شهدایی که با اهدای جان خود کشور آزاد و مستقل جمهوری اسلامی ایران را به اوج عزت رسانده و به ما تحویل دادند.
امسال از جانب مقام عظمای ولایت، سال تولید ملی -حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده شد ، اینجانبان که نام مخترع را به دوش می کشیم و خود را در قبال تحصیل کردگان و بیکاران این استان مسئول می دانیم چند نمونه از مطالبات خود را به استحضار شما مسئولین عزیز تقدیم می داریم.
۱٫حمایت جهادی از مخترعین جهت تولید طرح های صنعتی و ایجاد اشتغال فوری
۲٫پیگیری حمایت ها ،حذف موانع و تسهیل راه ها جهت تولید و فروش محصولات بومی
۳٫مشارکت دادن دانشگاه ها و دانشجویان جوان در اجرای تمامی پروژه های اجرایی استان
۴٫شفاف کردن محل هزینه ی دستگاه های اجرایی جهت مطالبه گری جوانان و نخبگان
۵٫اعلا م کردن نیازها و خرید تجهیزات مورد نیاز ادارات و ارگان ها از تولیدات داخل استان
۶٫استفاده از نیرو های مومن،متخصص،خستگی ناپذیر و دلسوز در راس مسئولیت های اجرایی
۷٫توسعه گسترده بخش کشاورزی و هدایت نیروی کار به سمت آن
۸٫برخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر و حمایت از مراکز ترک اعتیاد
۹٫جلوگیری از تخریب محیط زیست بکر استان و احیای جنگل های بلوط
۱۰٫ ایجاد ارتباط کاربردی بین دانشگاه – صنعت و حوزه – دانشگاه
۱۱٫فعال کردن استان در زمینه تولید علم بومی و علوم اسلامی
۱۲٫فعال شدن استان در زمینه مسایل بین المللی بخصوص بیداری اسلامی و آزادی قدس شریف
گر مرد رهی میان خون باید رفت از پای فتاده سرنگون باید رفت
تو پای به راه در نه و هیچ مپرس خود راه بگویدت که چون باید رفت
سوم خردادماه -سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی

برای مطالعه و مشاهده تصویر با اندازه اصلی بر روی تصویر کلیک کنید….


بیانیه مخترعین جوان لرستان

اصل بیانیه مخترعین لرستان در حمایت جهادی از کارآفرینی در سال تولید ملی در استان

 بیانیه مخترعین جوان لرستان2

تصاویر امضای مخترعین ۱

 بیانیه مخترعین جوان لرستان2

تصاویر امضای مخترعین ۲

نظرات برادر یونس بهاروند ذیل این مطلب در قرارگاه سایبری تبیان لرستان :

  1. یونس بهاروند :
    مرداد ۱, ۱۳۹۱

    با سلام
    بنده از این اقدام شاد و مسرور شدم! :-)

    هم از اینکه بالاخره عده ای احساس وظیفه کردن و حداقل مطالبه ای از مسئولین داشتند. این را به فعال نیک می گیریم و امیدواریم که در این را ضمن پیگیری مطالبات جدیت داشته باشند.
    هر چند که بنده سابقه ای طولانی در یاسین خواندن در گوش مسئولین دارم. خواندن ما که تاثیر نداشت و البته هنوز هم می خوانم و ناامید نشده ام. شما هم بخوانید، بلکه نفس شما شفا بدهد.

    هم از بابی دیگر شاد شدم!
    دوستان عزیز مخترع به نوبه خود سبک جدیدی در بیانیه نوشتن ارائه داده اند.
    مطالبات هم مطالبات جالبی بود! :-)

    چند سوال بنده از دوستان مخترع این بیانیه این است که!
    اولا خطاب این بیانیه چه کسانی هستند!؟
    دوما چرا از هر دری سخنی گفته اید و در بیانیه نظام و نظمی دیده نمی شود!؟
    سوما اگر به سوالات و نکات زیر هم عنایتی داشته باشید، بد نیست.

    ۱٫ اشتغال فوری چطور اشتغالی است!؟ (البته قبلا طرح ضربتی اشتغال دولت اصلاحات را دیده بودیم. این هم مثل همان است!؟)

    ۲٫ منظور شما از «شفاف کردن محل هزینه ی دستگاه های اجرایی» چیست!؟ آیا از سیستم های پیچیده حساب و کتاب پر از ماده و تبصره دولتی خبر ندارید که انتظار شفاف سازی دارید!؟ آیا انتصاب ها که علنی و در روز روشن صورت می پذیرد، حساب و کتاب دارد که…!؟ کار خوبی است، اما بر فرض که از آن حساب ها سردربیاورید، هزینه های بیجا را تذکر بدهید، گوش کسی بدهکار است!؟ (اما مطالبه کاری بسیار ارزشمند است. اما کار بسیار سختی است.)

    ۳٫ توسعه بخش کشاورزی سال هاست در دستور کار است. اما مشکل کشاورزی همین توسعه مدنظر کارشناسان جهادکشاورزی و نهادهای مرتبط است. همین توسعه کشاورزی عامل نابودی کشاورزی است. لطفا مطالبه کنید که سازمان جهاد کشاورزی را تعطیل کنند تا کشاورزان و علاقه مندان محترم بتوانند با خیال راحت به کشاورزی بپردازند.

    ۴٫ در مورد مواد مخدر هم مطالبه داشته اید، در کل ترکیبی عجیب از مطالبات را ارائه داده اید. اما عرض کنم، خود ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با طرح های آبکی در حال ترویج مواد مخدر و حمایت از معتادان و عرضه کنندگان است. مهمترین کار احمقانه نهادهای مرتبط با مواد مخدر این است که اعتیاد را بیماری تلقی می کنند -و علی رغم تاکید سند چشم انداز بر مجرم بودن معتاد و جرم بودن اعتیاد، به عنوان مهمترین سند قانونی جمهوری اسلامی که مورد تایید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت، قوای سه گانه و مجامع دیگر است- هنوز هم مسئولین امر در حال ترویج این تحریف خطرناک هستند.
    در صورتی که اعتیاد از جرم به بیماری تغییر یابد، آنگاه هر معتاد که تا دیروز مجرم بوده، امروز مستحق انواع حمایت های مادی و معنوی و قانونی از طرف دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، بهزیستی، مراکز امداد اجتماعی و… است!!! و بنده خدمت شما مخترعین محترم عرض می کنم که در صورت این اقدام غیرمعقول -که هم اکنون در حال پیگیری و عملا در حال اجراست- قطعی بشود، حمایت ها و مزایای اجتماعی و دولتی که از معتادان به عمل می آید به مراتب از شما به عنوان یک مخترع بیشتر خواهد بود!!!
    حمایت از مراکز ترک اعتیاد هم متاسفانه به ترویج فرقه ضاله عرفان های گروهی که به NA یا AA معروف است، تبدیل شده. نهادهای مربوط متاسفانه در جهالت کامل به ترویج و حمایت از این ابتذال ها و انحراف های اعتقادی و اجتماعی مشغول هستند. (کار را ریشه ای بررسی کنید!)

    ۴٫ تخریب محیط زیست هم همچنان ادامه خواهد داشت به دلیل آنکه نمی شود محیطی را از دامن طبیعت جدا نمود و انتظار داشت طبیعت آن محفوظ باشد. اشتباه ساختاری در سیستم برنامه ریزی اداری کشور عمده ترین مشکل در راه حفاظت از محیط زیست است. منابع طبیعی ما و محیط زیست ما در صورتی حفظ خواهند شد که با آنها درست تعامل شود. برخورد آکواریومی و پاستوریزاسیون راه به جایی نخواهد برد. (اما حفظ محیط زیست درخواست به جایی است!)

    ۵٫ نکته بسیار جالب!!! ارتباط کاربردی بین دانشگاه و صنعت!!؟؟ و حوزه و دانشگاه!!!؟؟؟
    بابا ای والله! کدوم مسئول می تونه این کار رو انجام بده که من بیام به دست و پاش بیافتم و التماسش کنم که این کار رو انجام بده!؟
    بنده خدا رهبر معظم انقلاب که سالهاست داره دستور میده، درخواست می کنه و فریاد می زنه! شهید مطهری و شهید مفتح و کلی از صاحب نظرا در این راه مجاهدت کردن و توفیقی حاصل نشد که دانشگاه و حوزه تعاملی کاربردی داشته باشن؛ حالا شما از مسئولین استان لرستان!!! همچین درخواستی و مطالبه ای دارید!؟ (اگر گفته بشه که مسئولین استان تا هفته آینده استان لرستان با همه مردم و امکانات طبیعی اون رو به کره مریخ انتقال میدن، شاید باور کردنش راحت تر باشه تا این مطالبه شما از اونا!)

    ۶٫ بابا خیلی باحالید!!! این هم از اون حرفاست!
    «فعال کردن استان لرستان! در زمینه تولید علم بومی و علوم اسلامی!!!؟؟؟»
    میگم اگر این بیانیه شما به جای دعای بعداز هر فریضه توی ماه مبارک رمضان خونده بشه، شاید بهتر باشه. :-) عجب آرزو هایی دارید. خوش به حال دل پاک و مهربونتون!
    اولا استان لرستان که یک محدوده جغرافیایی محسوب میشه و معمولا شخصیت محسوب نمیشه. جسارتا منظورتون از استان لرستان چیه!؟ آخه آتش فشان که نیست که فعال بشه!؟

    ثانیا حالا شاید بومی سازی در محدوده و سطحی خاص در استان قابل اجرا باشد. اما علوم اسلامی به معنای فلسفه شدن اسلامی و ریاضی اسلامی و فیزیک اسلامی و علوم کاربردی اسلامی و علوم انسانی اسلامی که بحثی جداست و در کشور شاید به تعداد انگشتان دست صاحب نظر علم اسلامی نداریم. در استان لرستان هم که … خدا بده برکت!

    ۷٫ در مورد بند آخر هر چند که باز هم از واژه نامفهوم استان لرستان استفاده کردید، اما ضمن احترام به این دو آرمان والا و بسیار متعالی نامبرده در بند آخر، عرض می کنم که این دو پیش فرض هایی دارن که متاسفانه مسئولین استان سطح فهم و درکی از این مفاهیم ندارند.
    سالهاست که مسئولین ارشد استان و علی الخصوص مسئولین فرهنگی استان، دیدی فراتر از بینی خود نداشته و ندارند. که با این دید هم این انتظارات -هر چند به حق و بسیار ارزشمند است- از آنها بجا نیست و کار سختی است که این مفاهیم را به همین مسئولین استانی بفهمانید.

    هر چند که از این کار (صدور این به اصطلاح بیانیه) بسیار خرسند شدم، اما نکات فوق مطالبی بود که می بایست مدنظر مبارکتان باشد. اگر احیانا توانستید جمعی فعال و مطالبه گر در استان لرستان تشکیل بدهید که حاضر باشند برای مطالبات خود هزینه های مادی، زمانی و معنوی صرف نمایند، نام بنده را هم اضافه کنید! حقیقتا مطالبه حق نیاز است، اما کسی مطالبه نمی کند!

    موفق و موید باشید.

  2. یونس بهاروند می‌گه:
    مرداد ۳, ۱۳۹۱

    با سلام
    وقت بخیر!
    مخترعین محترم و صادر کنندگان این بیانیه آیا جواب یا مساله ای در این خصوص ندارد!؟
    آیا پیگیری آنها و مطالبه آنها همین بود!؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۱ ، ۲۰:۲۹
محسن بهرامی