سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

۱۰ مطلب در اسفند ۱۳۹۱ ثبت شده است

شفافیت معنایش این است که مسئول در جمهورى اسلامى عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم بکنند.
امام خامنه ای در سخنرانی های مختلف شفافیت عملکرد مسئولین و اطلاع رسانی به مردم را از مسئولین مطالبه نموده اند ما هم به پیروی از امام عزیزمان این شفافیت و اطلاع رسانی صحیح و کامل را از امام خامنه ای مطالبه می کنیم.

اینفو گرافی زیر کاریست از بنده حقیر محسن بهرامی که حضورتان ارائه می گردد.

پوستر زیر تقدیم به همه شما رزمندگان جهاد مجازی برای برافراشته شدن پرچم اسلام ناب محمدی…

با ذکر صلوات و دعا برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان و پایداری و سلامتی امام خامنه ای دانلود کنید.

برای دانلود با ذکر یا علی روی تصویر یا اینجا کلیک فرمایید.


اینفوگرافیک شفافیت در بیان امام خامنه ای

دانلود اینفوگرافیک شفاف سازی عملکرد مسئولین جمهوری اسلامی در بیان رهبری



روح الله اکرمی

بسمه تعالی
با سلام از سایت خوبتان
فایل اینفوگرافیک شفافیت در عملکرد مسئولین را در صورتی که با سایز بزرگ که قابل خواند باشد برایم بفرستید ممنون خواهم شد

محسن بهرامی

سلام برادر
اصل فایل فتوشاپ پی اس دی رو ایمیل می کنم ان شاء الله مفید واقع شود.
التماس دعا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۳۲
محسن بهرامی

به نظر شما با توجه به داستان های زیر سبک زندگی اقتصادی اسلامی در شرایط گرانی چیست؟

نرخ گندم و نان روز به روز در مدینه بالا می رفت. نگرانی و وحشت بر همه ی مردم مستولی شده بود. آن کس که آذوقه ی سال را تهیه نکرده بود در تلاش بود که تهیه کند، و آن کس که تهیه کرده بود مواظب بود آن راحفظ کند. در این میان مردمی هم بودند که به واسطه ی تنگدستی مجبور بودند روز به روز آذوقه ی خود را از بازار بخرند. امام صادق علیه السلام از «معتب» وکیل خرج خانه ی خود پرسید: «ما امسال در خانه گندم داریم؟ » . – بلی یاابن رسول اللّه! به قدری که چندین ماه را کفایت کند گندم ذخیره داریم. – آنها را به بازار ببر و در اختیار مردم بگذار و بفروش. – یا ابن رسول اللّه! گندم در مدینه نایاب است، اگر اینها را بفروشیم دیگر خریدن گندم برای ما میسر نخواهد شد. – همین است که گفتم، همه را دراختیار مردم بگذار و بفروش. معتب دستور امام را اطاعت کرد، گندمها را فروخت و نتیجه را گزارش داد. امام به او دستور داد: «بعد از این نان خانه ی مرا روزبه روز از بازار بخر. نان خانه ی من نباید با نانی که در حال حاضر توده ی مردم مصرف می کنند تفاوت داشته باشد. نان خانه ی من باید بعد از این نیمی گندم باشد و نیمی جو. من بحمداللّه توانایی دارم که تاآخر سال خانه ی خود را با نان گندم به بهترین وجهی اداره کنم، ولی این کار را نمی کنم تا در پیشگاه الهی مسأله ی «اندازه گیری معیشت» را رعایت کرده باشم. » . «احب یرانی اللّه قد احسنت تقدیرالمعیشه» : بحارالانوار ، جلد ۱۱، چاپ کمپانی، صفحه ی ۱۲۱

٫
داستان دوم :سیره امام خمینی رضوان الله علیه در تهیه ارزاق خانه
یکی از اطرافیان امام چنینی نقل می کنند:روزی من در «نوفل لوشاتو» به علت ارزانی ، حدود ۲ کیلو پرتقال خریدم . فکر کردم چون هوا خنک است ، برای سه الی چهار روز پرتقال خواهیم داشت.
امام خمینی با دیدن پرتقال‌ها فرمودند «این همه پرتقال برای چیست ؟» من برای این که کار خود را توجیه کنم ، عرض کردم : «چون پرتقال ارزان بود، این قدر را برای چند روز خریدم.» حضرت امام فرمودند: «شما مرتکب دو گناه شدید. یک گناه باری این که ما نیاز به این همه پرتقال نداشتیم و دیگر این که شاید امروز در نوفل لوشاتو کسانی باشند که به علت گران بودن پرتقال نتوانسته باشند آن را تهیه کنند، و شاید با ارزان شدن آن، می توانستند مقداری از آن را تهیه کنند، در حالی که شما این مقدار پرتقال را برای سه یا چهار روز، آن هم به جهت ارزان بودند آن خریده اید. ببرید مقداری از آن را پس بدهید!»
گفتم: «پس دادن آنها ممکن نیست.» حضرت امام فرمودند: «باید راهی پیدا کرد.» عرض کردم: «چه کار می توانیم بکنیم؟» حضرت امام در جواب فرمودند : پرتقالها را پوست کنید و به افرادی بدهید که تا حالا پرتقال نخورده اند. شاید از این طریق خداوند از سر گناه شما بگذرد.»وبلاگ باید کاری کرد


داستان سوم : سیره آیت الله مکارم شیرازی در شرایط گرانی برای کنترل مردمی بازار

این مرجع تقلید در آغاز سلسله مباحث تفسیری خود در ماه مبارک رمضان که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه‌ (س) برگزار می‌شود، با ابراز خرسندی از تشکیل جلساتی میان دولت و مجلس خاطرنشان کرد: البته مردم هم در این زمینه نباید خیلی برای تامین برخی مواد غذایی اصرار کنند. عده زیادی درباره قیمت مرغ اصرار می‌کنند؛ در حالی که اگر گوشت مرغ نخورند خیلی مسئله مهمی نیست. بیشتر اطبا گفته‌اند که مواد گوشتی غذای مناسبی برای انسان نیست و نباید افراط کرد؛ تنها مقدار کمی لازم است.
وی با بیان اینکه من خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم، تاکید کرد: من بدون اینکه در این مسئله تحریم کنم، خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم. مردم هم می‌توانند با جمع و جور کردن اطراف کار در مقابله با گرانی سهیم باشند؛ البته دولت هم باید برای برطرف کردن گرانی‌ها کمر همت ببندد.

خوب است ما هم از این بزرگان سیره بیاموزیم و عمل کنیم تحریم پسته و مرغ و گران شده های حبابی و انبار نکردن مواد غذایی کمترین درس این داستان هاست.

اما داستان چهارم هم این خاطره از امام خامنه ای است اینجا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۲۵
محسن بهرامی

فارغ از این‌که اصطلاح «سبک زندگی» در فرهنگ واژگان امام خامنه‌ای تازگی دارد یا نه،سبک لباس جامعه ما از همان آغاز رهبری ایشان یا حتی قبل‌تر از آن دغدغه‌ی ایشان بوده است:

«بنده زمان ریاست‌جمهورى در شوراى عالى انقلاب فرهنگى قضیه‌ى طرح لباس ملى را مطرح کردم و گفتم بیایید یک لباس ملى درست کنیم […] عرب‌ها لباس ملى خودشان را دارند، هندى‌ها لباس ملى خودشان را دارند، اندونزى‌یایى‌ها لباس ملى خودشان را دارند […] من و شما که ایرانى هستیم، لباسمان چیست؟(بیانات در دیدار جمعی از جوانان استان همدان، ۱۷/۴/۱۳۸۳)

ایشان در جای دیگری می فرمایند:

باید آسیب‌شناسى کنیم؛ یعنى توجه به آسیبهائى که در این زمینه وجود دارد و جستجو از علل این آسیبها. البته ما اینجا نمیخواهیم مسئله را تمام‌شده فرض کنیم؛ فهرستى مطرح میکنیم: چرا فرهنگ کار جمعى در جامعه‌ى ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعى را غربى‌ها به اسم خودشان ثبت کرده‌اند، اما اسلام خیلى قبل از اینها گفته است:«تعاونوا على البرّ و التّقوى»،(۱) یا: «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا».(۲) یعنى حتّى اعتصام به حبل‌اللّه هم باید دسته‌جمعى باشد؛ «و لا تفرّقوا».(۳) چرا در برخى از بخشهاى کشورمان طلاق زیاد است؟ چرا در برخى از بخشهاى کشورمان روى آوردن جوانها به مواد مخدر زیاد است؟ چرا در روابط همسایگى‌مان رعایتهاى لازم را نمیکنیم؟ چرا صله‌ى رحم در بین ما ضعیف است؟ چرا در زمینه‌ى فرهنگ رانندگى در خیابان، ما مردمان منضبطى به طور کامل نیستیم؟ این آسیب است. رفت‌وآمد در خیابان، یکى از مسائل ماست؛ مسئله‌ى کوچکى هم نیست، مسئله‌ى اساسى است. آپارتمان‌نشینى چقدر براى ما ضرورى است؟ چقدر درست است؟ چه الزاماتى دارد که باید آنها را رعایت کرد؟ چقدر آن الزامات را رعایت میکنیم؟ الگوى تفریح سالم چیست؟ نوع معمارى در جامعه‌ى ما چگونه است؟ ببینید چقدر این مسائل متنوع و فراگیرِ همه‌ى بخشهاى زندگى، داخل در این مقوله‌ى سبک زندگى است؛ در این بخش اصلى و حقیقى و واقعى تمدن، که رفتارهاى ماست. چقدر نوع معمارى کنونى ما متناسب با نیازهاى ماست؟ چقدر عقلانى و منطقى است؟ طراحى لباسمان چطور؟ مسئله‌ى آرایش در بین مردان و زنان چطور؟ چقدر درست است؟ چقدر مفید است؟ آیا ما در بازار، در ادارات، در معاشرتهاى روزانه، به همدیگر به طور کامل راست میگوئیم؟ در بین ما دروغ چقدر رواج دارد؟ چرا پشت سر یکدیگر حرف میزنیم؟ بعضى‌ها با داشتن توان کار، از کار میگریزند؛ علت کارگریزى چیست؟ در محیط اجتماعى، برخى‌ها پرخاشگرى‌هاى بى‌مورد میکنند؛ علت پرخاشگرى و بى‌صبرى و نابردبارى در میان بعضى از ماها چیست؟ حقوق افراد را چقدر مراعات میکنیم؟ در رسانه‌ها چقدر مراعات میشود؟ در اینترنت چقدر مراعات میشود؟ چقدر به قانون احترام میکنیم؟ علت قانون‌گریزى – که یک بیمارى خطرناکى است – در برخى از مردم چیست؟ وجدان کارى در جامعه چقدر وجود دارد؟ انضباط اجتماعى در جامعه چقدر وجود دارد؟ محکمکارى در تولید چقدر وجود دارد؟ تولید کیفى در بخشهاى مختلف، چقدر مورد توجه و اهتمام است؟ چرا برخى از حرفهاى خوب، نظرهاى خوب، ایده‌هاى خوب، در حد رؤیا و حرف باقى میماند؟ که دیدید اشاره کردند. چرا به ما میگویند که ساعات مفید کار در دستگاه‌هاى ادارى ما کم است؟ هشت ساعت کار باید به قدر هشت ساعت فایده داشته باشد؛ چرا به قدر یک ساعت یا نیم ساعت یا دو ساعت؟ مشکل کجاست؟ چرا در بین بسیارى از مردم ما مصرفگرائى رواج دارد؟ آیا مصرف‌گرائى افتخار است؟ مصرف‌گرائى یعنى اینکه ما هرچه گیر مى‌آوریم، صرف امورى کنیم که جزو ضروریات زندگى ما نیست. چه کنیم که ریشه‌ى ربا در جامعه قطع شود؟ چه کنیم که حق همسر – حق زن، حق شوهر – حق فرزندان رعایت شود؟ چه کنیم که طلاق و فروپاشى خانواده، آنچنان که در غرب رائج است، در بین ما رواج پیدا نکند؟ چه کنیم که زن در جامعه‌ى ما، هم کرامتش حفظ شود و عزت خانوادگى‌اش محفوظ بماند، هم بتواند وظائف اجتماعى‌اش را انجام دهد، هم حقوق اجتماعى و خانوادگى‌اش محفوظ بماند؟ چه کنیم که زن مجبور نباشد بین این چند تا، یکى‌اش را انتخاب کند؟ اینها جزو مسائل اساسى ماست. حد زاد و ولد در جامعه‌ى ما چیست؟ من اشاره کردم؛ یک تصمیمِ زمان‌دار و نیاز به زمان و مقطعى را انتخاب کردیم، گرفتیم، بعد زمانش یادمان رفت! مثلاً فرض کنید به شما بگویند آقا این شیر آب را یک ساعت باز کنید. بعد شما شیر را باز کنى و بروى! ماها رفتیم، غافل شدیم؛ ده سال، پانزده سال. بعد حالا به ما گزارش میدهند که آقا جامعه‌ى ما در آینده‌ى نه چندان دورى، جامعه‌ى پیر خواهد شد؛ این چهره‌ى جوانى که امروز جامعه‌ى ایرانى دارد، از او گرفته خواهد شد. حد زاد و ولد چقدر است؟ چرا در بعضى از شهرهاى بزرگ، خانه‌هاى مجردى وجود دارد؟ این بیمارى غربى چگونه در جامعه‌ى ما نفوذ کرده است؟ تجملگرائى چیست؟ بد است؟ خوب است؟ چقدرش بد است؟ چقدرش خوب است؟ چه کار کنیم که از حد خوب فراتر نرود، به حد بد نرسد؟ اینها بخشهاى گوناگونى از مسائل سبک زندگى است، و ده‌ها مسئله از این قبیل وجود دارد؛ که بعضى از اینهائى که من گفتم، مهمتر است. این یک فهرستى است از آن چیزهائى که متن تمدن را تشکیل میدهد. قضاوت درباره‌ى یک تمدن، مبتنى بر اینهاست.
نمیشود یک تمدن را به صرف اینکه ماشین دارد، صنعت دارد، ثروت دارد، قضاوت کرد و تحسین کرد؛ در حالى که در داخل آن، این مشکلات فراوان، سراسر جامعه و زندگى مردم را فرا گرفته. اصل اینهاست؛ آنها ابزارى است براى اینکه این بخش تأمین شود، تا مردم احساس آسایش کنند، با امید زندگى کنند، با امنیت زندگى کنند، پیش بروند، حرکت کنند، تعالى انسانىِ مطلوب پیدا کنند.(۱۳۹۱/۰۷/۲۳ بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالى‌)

و در همین سخنرانی می فرمایند :

 بنده طرفدار این نیستم که حالا در مورد لباس، در مورد مسکن، در مورد سایر چیزها، یکباره یک حرکت جمعى و عمومى انجام بگیرد؛ نه، این کارها باید بتدریج انجام بگیرد؛ دستورى هم نیست؛ اینها فرهنگ‌سازى لازم دارد. همان طور که گفتم، کار نخبگان است، کار فرهنگ‌سازان است. و شما جوانها باید خودتان را براى این آماده کنید؛ این، رسالت اصلى است. (همان)

از بیانات بالا بر می آید که حضرت آقا درباب قضیه لباس جامعه حقا دغدغه جدی دارند…

اما شکر خدا اخیرا در حرم حضرت فاطمه ی معصومه کارهای خوبی آغاز شده است . از جمله مداحانی که برای مداحی در شبستان امام خمینی رضوان الله علیه می آیند در یک حرکت هماهنگ و ظاهرا برنامه ریزی شده به جای کت و شلوار که قبلا مرسوم بود عبا بر دوش می اندازند. همچنین چند روزی است در مسجد اعظم بعد از نماز مغرب و عشا از سبک لباس اسلامی گفته می شود. مثلا دیشب روحانی عزیزی که صحبت می کرد گفت مستحب است مومن در هنگام نماز عبا برتن بیاندازد و مکروه است امام جماعت عبا بر دوش نیاندازد و همچنین اشاره کرد در حدیث دیگری چنین آمده است که مکروه است مومن در هنگام نماز عبا به دوش نداشته باشد.

امشب هم عزیزی که صحبت می کرد نکته ی جالبی اشاره کرد و این نکته آن بود که در اسلام توصیه شده است که در مورد لباس خود را به خوبان زمانتان نزدیک کنید.

فکر کنم خوبان زمان ما همه در کسوت لباس پیامبر هستند ان شاء الله ما هم بتوانیم به این لباس لباسمان را نزدیک کنیم.

سبک لباس اسلامی را جدی بگیریم پیش به سوی عبا و قبا

اما دلایل  و حکمت های پوشیدن لباس اسلامی (عبا و قبا)  از نظر حقیر :

۱) تذکر مفهوم تقوا:

تذکر در اسلام از مهمترین توصیه هاست و در قرآن مکرر  بر آن تاکید شده است. خدای متعال در آیه تنزیل لباس بعد از نسبت دادن نزول لباس برای بشر به خود با تعبیر و انزلنا علیکم لباسا اشاره می کند که لباس تقوا بهترین لباس است و شاید به گونه ای با تعبیر تشبیهی لباس تقوا می خواهد اعلام کند که لباس پوشیدن باشید شما را به یاد تقوا بیاندازد و همانگونه که همیشه لباس به تن دارید مراقب باشید همیشه باتقوا باشید. لباسی این مفهوم را بیشتر به ذهن نزدیک می کند که بیشتر به یک حصن و بارو و وقایه نزدیک باشد و به نظر لباسی که قبا و عبا داشته باشد و بدن را مانند استوانه جلوه دهد بیش از بقیه لباس ها این قابلیت را دارد.

۲) اجتناب از نظاره شدن به چشم یک حیوان :

در اسلام چند گونه نگاه حرام معرفی شده است که مثلا به نگاه جنسی حرام به  تیری از ناحیه شیطان تعبیر شده است. در هر حال حضرت آیت الله جوادی فرمودند که نگاه تحقیر آمیز به یک برادر مومن هم تیری از ناحیه شیطان است و باید به برادر مومن نگاه کریمانه داشت و او را تکریم کرد و برای او اوج تعالی را در نظر گرفت که در مسیر آن در حال حرکت است. در صورتی که لباس انسان به گونه ای باشد که او را به شکل یک حیوان نمایش دهد مثلا پوشانندگیش کم باشد و برهنگیش زیاد تبعا دیگران برایشان سخت می شود که به او نگاه کریمانی انسانی داشته باشند. پس بهتر است لباس به گونه ای باشد که انسان را شبیه حیوان نکند. متاسفانه این روز گار بعضا لباس ها شبیه گوسفند و خرس و حیوانات در بازار به فروش می رسند که بسیار جای تاسف دارد و باید لباس انسان نه تنها او را به حیوان شبیه نکند بلکه جنبه های حیوانی او را هم بپوشاند. از جمله مشترکات انسان و حیوان پاست که در قرآن کریم برای حیوانات پا ذکر شده است:

وَاللَّهُ خَلَقَ کُلَّ دَابَّهٍ مِن مَّاء فَمِنْهُم مَّن یَمْشِی عَلَی بَطْنِهِ وَمِنْهُم مَّن یَمْشِی عَلَی رِجْلَیْنِ وَمِنْهُم مَّن یَمْشِی عَلَی أَرْبَعٍ یَخْلُقُ اللَّهُ مَا یَشَاء إِنَّ اللَّهَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

و برای فرشتگان بال و دست ذکر شده است :

الْحَمْدُ لِلَّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ جاعِلِ الْمَلائِکَهِ رُسُلاً أُولی أَجْنِحَهٍ مَثْنی وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ یَزیدُ فِی الْخَلْقِ ما یَشاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلی کُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدیرٌ   ….   بایدی السفره

و خدای متعال برای خود در مقام خالقیت از حیث تکریم وجه دست را ذکر کرده است و فرموده است خلقته بیدی

و برای مومنین چنین ذکر می آورد : اولی الایدی و الابصار

شکی نیست که پا مشترک انسان با حیوان و دست مشترک انسان و فرشتگان است و لذا برای اجتناب از دیده شدن به چشم حیوان بهتر است انسان پاهایش را بپوشاند که این مهم در لباس عبا و قبا لحاظ شده است.

۳) سیره پیامبر اکرم:

از توجیحات بالا برای پوشیدن عبا و قبا بگذریم این لباس شبیه ترین لباس به لباس پیغمبر اکرم است و سنت این عزیز خداست و تبعیت از آن مستحب و موجب تقرب به این نور خلقت صلوات الله و سلامه علیه است.

۴) سیره امام خامنه ای پیش از طلبه شدن :

حسن صدری مازندرانی در کتاب زندگینامه مقام معظم رهبری حکایت نامه ی سلاله ی زهرا از ایشان چنین نقل می کند :

چیزی که حتما می دانم برای شما جالب است، این است که من همان وقت معمم بودم، یعنی در بین سنین ده و سیزده سالگی – که ایشان سوال کردند – من عمامه سرم بود و قبا تنم بود. قبل از آن هم همینطور، از اوایلی که به مدرسه رفتم با قبا رفتم، منتها تابستانها با سر برهنه می رفتم، زمستان که می شد، مادرم عمامه به سرم می پیچید.

مادرم خودش دختر روحانی بود و برادران روحانی هم داشت، عمامه پیچیدن را خوب بلد بود، سر ماها عمامه می پیچید و به مدرسه می رفتیم. البته اسباب زحمت بود که جلوی بچه ها، یکی با قبای بلند و لباس جور دیگر باشد. طبعا مقداری حالت انگشت نمایی و اینها بود؛ اما ما با بازی و رفاقت و شیطنت و اینطور چیزها جبران می کردیم، نمی گذاشتیم که در این زمینه خیلی سخت بگذرد.

نقل از گفت و شنود رهبر با گروهی از جوانان و نوجوانان ۷۶/۱۱/۱۴

راستی این کتاب رو ایشالا حتما بخونید خیلی زیباست اینجا

۵) شیطان می خواهد انسان را به صورت حیوان درآورد.

شیطانی که حاضر نشد در برابر انسان سجده کند علتش آن بود که انسان را به عنوان یک حیوان در نظر گرفته است و برای اثبات مدعایش به خداوند متعال به حضرت باری تعالی گفت : من از او سوای خواهم گرفت تا بدانی که او یک حیوان است و شایسته سجده من نیست :

قال ارایتک هذا الذی کرمت علی لئن اخرتن الی یوم القیمه لاحتنکن ذریته الا قلیلا

و برای اثبات مدعایش شواهدی لازم دارد که به شدت در روی زمین دنبال این شواهد است: اولا برای اثبات حیوان بودن انسان باید لباس را از تن او خارج کند و او را به برهنگی بکشاند که به شدت در غرب در حال ظهور این محتواست…ثانیا باید انسان را به سمت شهوت جنسی شعله ور شده بکشاند تا انسان ها به یک زندگی حیوانی شهوانی کامل برسند و آمال خود را در لذایذ جنسی بجویند مانند حیوانات که تا حدودی در غرب این معنا نزدیک شده است ثالثا باید انسان ها دائما سر در آخور دنیا و غذاهای دنیوی داشته باشند آن گونه که حیوانات چنین اند کا باز هم غرب در حال نزدیکتر شدن روز به روز به این معناست و اوج امال یک انسان غربی با توجه به فضای رسانه ای برهنگی بیشتر خوردن کامل تر و بیشتر و هوسرانی جنسی پیوسته تر و بیشتر معرفی می گردد.

اما ما انسانهای خواستار کرامت انسانی برای تودهنی زدن به شیطان نه تنها باید خود را با لباس بپوشانیم بلکه با پوشیدن قبا و عبا حتی پاهای خود را هم بپوشانیم تا از نگاه دیگران به چشم حیوان به خود هم جلوگیری کرده باشیم.

گفتنی زیاد است و به همین مقدار بسنده می کنیم. ان شاء الله دوستان خود در این باره تفکر کنند.

و صلی الله علی محمد و آل محمد.

لباس اسلامی پوشیدن شروع جلوه ی تمدن نوین اسلامی

اما چند لینک خوب در باره سبک لباس اسلامی در ادامه تقدیم می شود.

صحبت های حاج آقا پناهیان درباره حرمت کت و شلوار رو اینجا بخوانید.

متن کتاب پوشش در اسلام اینجا

داب لباس پوشیدن مقاله ای از سایت راسخون اینجا

لباس در روایات شرح کتاب مصباح الشریعه ومفتاح الحقیقه استاد انصاریان اینجا

مقاله آداب لباس پوشیدن اینجا

آداب و سنن پیامبر گرامى اسلام در بحث لباس در سایت شهید آوینی اینجا

کتاب امام شناسی آیت الله حسینی طهرانی / جلد نهم /قسمت سیزدهم: لباس اسلامی، لباس اهل بهشت اینجا

سبک زندگی اسلامی و طراحی لباس، نوشته محمد شمس وبلاگ نویس جوان طلبه و دانشجوی روانشناسی موسسه امام خمینی رو اینجا بخونید.

بازخوانی تاریخ لباس روحانیت مقاله ای از سایت پژوهش حوزه اینجا

مقاله ای از مجله پگاه حوزه با عنوان : عبا و عمامه لباس کار است؟! اینجا

گزارش تصویری از کارگاه خیاطی لباس روحانیون در تبریز اینجا

مقالات سنت پیامبر در لباس پوشیدن اینجا

مقاله کامل لباس در روایات اینجا سایت حوزه کرمان

آداب لباس پوشیدن در اسلام مقاله

فایل پی دی اف بسیار منظم و زیبایی از برادران اهل سنت در باب آداب لباس در اسلام  سیره پیامبر اینجا دانلود کنید.

دانلود کتاب موبایل فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی اینجا

کلیپ های صوتی پوشش بانوان اینجا

گزیده کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی دکتر علامعلی حداد عادل اینجا  و متن کامل کتاب اینجا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۴۵
محسن بهرامی

متاسفانه راهنمایی و رانندگی به جای آموزش حکمت های وضع قوانین راهنمایی و رانندگی فقط می خواهد با بالابردن جریمه و خلع گواهینامه ملت را راننده های قانونمند نماید، غافل از آنکه ادع الی سبیل ربک بالحکمه و بعد از آن بالموعظه الحسنه یعنی اولین وظیفه دعوت کننده به صلاح آموختن حکمت ها به مردم است و بعد هم در قالب موعظه یادآوری حکمت ها و راه های صلاح است. اما متاسفانه  راهنمایی و رانندگی هنوز به این آیه روی خوش نشان نداده است و حدس حقیر آن است که در کشورهای خارجی  بر مبنای این آیه عمل می کنند و اول حکمت ها را می آموزند.

اما برسیم به حکمت ممنوع بودن سبقت از راست و محدود بودن سبقت، به سمت چپ خودرویی که می خواهید از آن سبقت بگیرید. علت آن است که هر ماشین و هر راننده دو سیستم هستند که هر دو هر لحظه امکان از دست دادن کارایی دارند. یعنی هم ممکن است هر لحظه ماشین دچار نقص فنی شود و هم ممکن است هر لحظه راننده یا یکی از سرنشین ها خدای ناکرده دچار سکته یا تشنج و یا هر مشکلی که مخل انجام رانندگی است شود. در این حالت برای زدن کمترین آسیب به خودروهای دیگر بهترین راه در نظر گرفتن یک راه فرار مطمئن از خط حرکت ماشین هاست. راهنمایی و رانندگی با ممنوع کردن سبقت از راست، سمت راست ماشین ها را همیشه برای همچنین مواقعی که در امر رانندگی مشکلی ایجاد می شود در نظر گرفته است. یعنی چون سبقت گرفتن از راست ممنوع است در نتیجه هر راننده ای همواره یک راه خروج اضطراری از جریان حرکت خودرو ها دارد و می تواند با خیال راحت به محض پیش آمدن این نوع مشکلات اجتناب ناپذیر، از آن استفاده کند. این یک حق است برای هر راننده، که در صورت پیدا کردن مشکل راه خروج اضطراری داشته باشد و در نتیجه یک تکلیف است بر سایرراننده ها که از سمت راست او، که راه خروج اضطراری اوست سبقت نگیرند تا این خروجی اضطراری او را سد نکنند.

تایلوی سبقت ممنوع

تایلوی سبقت ممنوع

متاسفانه در ایران عزیز این قضیه رعایت نمی شود و اخیرا خب رهبری هم اشاره کردند در بحث سبک زندگی شان که ما در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مشکل داریم.

البته بگذریم از این که چرا غربی ها پیش فرض سبقت را سمت چپ در نظر گرفته اند و خروج اضطراری را سمت راست که خود بار معنایی و تربیتی دارد و ما در اسلام سمت راست و اصحاب یمین را به عنوان راه صحیح می شناسیم و سمت چپ را به عنوان اهل شمال و شقاوت .

ان شاء الله دعا کنید این قضیه اصلاح شود در جامعه.

برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و پایداری امام خامنه ای صلوات ختم کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۵۲
محسن بهرامی

سال جهاد اقتصادی انجن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه بروشورهای ارزشمندی در مورد بازار اسلامی و بازار مهدوی و ویژگی های آن با عنوان بازار خوبان منتشر کرده است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید در فضای سایبر بازنشر و انعکاس نیافت. با توجه به فضای سنگین بازار در شب های عید ان شاء الله دوستان با نشر این بروشورها در فضای سایبری در یک حرکت جهادی بازار ها را از فضاهای شیطانی حفظ کنند و به سمت بازار مهدوی سوق دهند.

بروشورها را با ذکر صلوات و دعا برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان و پایداری امام خامنه ای از اینجا دانلود کنید.

امسال این برادران مطالب ارزشمند و مفید برای بازاریان را در سررسید بازار خوبان گرد آورده اند که تلفنی هم می توانند برادران بازاری تهیه نمایند.

برای مشخصات سررسید ۱۳۹۲ بازار خوبان و نحوه تهیه به اینجا مراجعه نمایید.


بروشورهای زیبای بازار خوبان

راستی یه نکته :

می دونید چرا تو بازارهای قدیم یه نورگیر زیبا تو سقف بازار می گذاشتند تا تلالو نور توی بازار دیده بشه؟

شاید علت این بوده باشه که با این کارشون نور معنویت رو  به صورت نمادین توی بازار که محل نفوذ شیطونه به اهل بازار نشون بدهند تا یاد مفهوم زیبای یخرجونهم من الظلمات الی النور بیفتند.

در هر حال به نظرم دلیل معنویتی داشته…


بازار و معنویت پرتوهای نور خورشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۳۵
محسن بهرامی

حضرت آیت الله مصباح یزدی حفظه الله  در کتاب ارزشمند” درباره پژوهش” به عنوان یکی از معیارهای اخلاقی پژوهش برای سنجش اخلاص در کار پژوهشی چنین می نویسند :

حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بارها تاکید می فرمودند کسی که در منطقه ای خدماتی انجام می دهد مانند مسجد سازی، منبر رفتن و هدایت مردم، برای این که بفهمد خدماتش برای خدا بوده یا نه، ببیند اگر همه ی این کارها به کس دیگری نسبت داده شود و به نام شخص دیگری ثبت گردد، آیا در دلش چیزی پدید آمده، در ادامه کارش سستی پیش می آید؟ اگر برای خدا باشد چنین اتفاقی نخواهد افتاد. زیرا در این صورت باور دارد که خدا می داند او کار را برای چه کسی انجام داده است. این یک ضعف اخلاقی است که شخصی که کار خوبی انجام داده انتظار داشته باشد ان کار به اسم خود او یا گروهش تمام شود. چنین روحیه ای با اهداف اسلام و اخلاق اسلامی سازگار نیست.

کتاب درباره پژوهش ، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ص ۳۱-۳۲

لینک کتاب در سایت ایشان

 

 

بر این اساس می توان گفت معیار اخلاص در فضای جنگ نرم سایبری آن است که که اگر کلیپ یا پوستر یا هر تولید فرهنگی ما را کسی به اسم خود در وبلاگ خودش ارائه داد نه تنها ذره ای ناراحت نشویم و به او در بخش نظرات سایتش پرخاش نکنیم و در سایت یا وبلاگ خود علیه اش شب نامه تنظیم نکنیم. بلکه خدا را شکر کنیم که کار  را مخلصانه انجام داده ایم و در دل ذره ای احساس سستی و تنفر نسبت به این عمل نداریم.

کتاب درباره پژوهش آیت الله مصباح یزدی

کتاب درباره پژوهش آیت الله مصباح، اصول روش پژوهش اسلامی، روش تحقیق اسلامی

راستی این کتاب درباره پژوهش استاد مصباح کتاب بسیار عالی و ارزشمندی است دوستان اگر یافتند حتما مطالعه کنند ایشالا

 

حقیر اخیرا برای درس روش تحقیق مقاله ای ارائه کردم که با عنوان اصول اساسی روش تحقیق در مطالعات دینی از دیدگاه حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی حفظه الله که می توانید در خط زیر مقاله را دانلود نمایید.

اصول اساسی روش تحقیق در مطالعات دینی از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی
حجم: 47.8 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ اسفند ۹۱ ، ۱۴:۴۲
محسن بهرامی

دیروز در یکی از دانشکده های کشوربرخی دوستان مطالبات به حقی داشتند در باب برخی موارد از قبیل سرویس ایاب و ذهاب و خوابگاه و تغذیه که برای همین جهت تجمع کرده بودند و خواستار حضور ریاست دانشگاه شده بودند. از زوایای امر کاملا بوی فتنه و نفوذ می آمد. مطالبات مستند و مکتوب و مشخص نبود و تجمع کنندگان هم جز به حضور رییس دانشگاه قانع نمی شدند.

پیشنهاد حقیر  برای پیگیری مطالبات از روشهایی که راه نفوذ و سو استفاده دشمن را از چنین جریاناتی ببندد به شرح زیر است.

۱) سعی شود مطالبات مکتوب و عقلانی شود و از فضاهای احساسی اجتناب شود

۲) سعی شود از موقعیت های حادثه خیز مانند احاطه ی مسئولین دانشگاه ها در میان دانشجویان که ممکن است با سو استفاده نفوذی ها زدوخورد ایجاد شود احتراز شود تا خوراک سازی برای بنگاه های دروغ پراکنی مانند بی بی سی تحقق نیابد.

۳) از ظرفیت افراد دلسوز و خیرخواه دانشگاه برای پیگیری ها استفاده شود و از تحصن و تجمع که امکان سو استفاده دشمن در جهت متشنج کردن فضا را پدید می آورد اجنتناب شود.

برای سایز بزرگ پوستر روی آن کلیک کنید

دوستان گرافیست برای ایجاد دوستی بین مسئولین از ظرفیت فضای گرافیکی غافل نباشند و ایشالا مسئولان قوا را در محیط گرافیکی در آغوش هم گرد آورند.

اینفوگرافی در مورد هشیاری در مقابل برنامه دشمن در نزدیکی انتخابات

پوستر امام خامنه ای و رمز گشایی از برنامه های دشمن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۱ ، ۱۴:۱۱
محسن بهرامی

موسسه اطلس تاریخ شیعه  ( سایت مجموعه اینجا) که با هدف جمع آوری و گردآوری تاریخ مصور شیعه در جهان به عنایت امام خامنه ای و اشراف آیت الله خوشوقت حفظه الله تشکیل شده است .این موسسه چندی پیش کتابهای مصور نفیسی را تحت عنوان رساله مصور در موضوعات نماز و روزه و حجاب منتشر کرد که اینجا می توانید بیشتر با این مجموعه ارزشمند آشنا شوید. در زمینه پوستر احکام نیز این موسسه چند نمونه کار انجام داده است (اینجا ببینید) که ضمن بوسیدن دست این عزیزان باید گفت از حیث گرافیکی آثار قوی ای نیستند. ان شاء الله دوستان گرافیست فضای مجازی زمینه پوسترسازی و اینفوگرافیک سازی در مقوله احکام اسلام ناب محمدی را جدی بگیرند و ورود کنند. حقیر نیز ان شاء الله توفیق باشد به زودی اینفوگرافیک احکام فضای مجازی را تقدیم خواهم کرد.

اینجا هم می توانید مصاحبه برادر عزیزم حاج آقای محمدی نژاد درباره این رساله ها رو بخوانید.

رساله ارزشمند احکام مصور نماز

رساله ارزشمند احکام مصور نماز


کلثوم دهقان

سلام مجدد
ببخشید مطالب و عکسهای بسیار مفید و زیبایی را در سایت دارید اجازه میدهید از این مطالب و عکسها استفاده کنم و آنها را بازنشر کنم البته با ذکر منبع؟

محسن بهرامی

سلام علیکم
بازنشر مطالب توسط عزیزانی مثل حضرت عالی مطلوب و در صورت انجام موجب تشکر حقیر است.
اجرکم عند الله
یا حی

کلثوم دهقان

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
خدا خیرتون بده از اینکه اینقدر سریع جواب دادید واقعا ممنون از اینکه اجازه دادید کاش همه مدیران سایتها مثل شما برای بازدیدکنندگانشان احترام قائل بودند که جوابشان را در اسرع وقت میدهید.
خدا خیرتان بدهد.
یا حق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۵۵
محسن بهرامی

نماینده امام خامنه ای در لرستان: نخستین گردهمایی فعالان عرصه مجازی، با هدف شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های مجموعه فعالان عرصه مجازی و مرتبط کردن آنها با یکدیگر و استفاده از ظرفیت های بالای این حوزه در راستای اهداف والای انقلاب برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، نماینده امام خامنه ای در لرستان و امام جمعه خرم آباد روز یکشنبه در ستاد هماهنگی برگزاری این گردهمایی، گفت: این همایش با هدف شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های مجموعه فعالان عرصه مجازی و مرتبط کردن آنها با یکدیگر و استفاده از ظرفیت های بالای این حوزه در راستای اهداف والای انقلاب برگزار می شود.

حاج آقا سیداحمد میرعمادی افزود: همسو کردن و ایجاد هماهنگی میان فعالان عرصه مجازی به ویژه جوانان و نوجوانان در راستای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به منظور تحقق مطالبات ایشان از جوانان، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.


گردهمایی مدیران سایت های انقلابی استان لرستان

امام جمعه عزیز خرم آباد اظهار کرد: افرادی که در عرصه مجازی دارای سایت و وبلاگ به ویژه در موضوعات دینی، مذهبی، ولایت و جوانان هستند می توانند برای شرکت دراین همایش از طریق پایگاه اطلاع رسانی مجمع به نشانی WWW.lRJAVAN.IR و یا تماس با دفتر نماینده ولی فقیه دراستان لرستان ثبت نام کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به فعالیت های گسترده فرهنگی و اجتماعی مجمع در حوزه جوانان، گفت: این گردهمایی نیز در ادامه سلسله فعالیت های فرهنگی این مجمع و با استفاده از دیدگاه و نظرات جمعی از جوانان نخبه و فعال استان لرستان و در راستای تامین نیازها و مطالبات قانونی این قشر جامعه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که چنین گردهمایی در این سطح برگزار می شود، افزود: زمینه سازی برای ایجاد بستر مناسب تحقق اولویت های تحقیق و پژوهش در مسایل انقلاب اسلامی و دینی مرتبط با جوانان از جمله رویکردهای این گردهمایی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه دراین گردهمایی حدود ۴۰۰ نفر از مدیران پایگاهها و فعالان عرصه مجازی استان حضور دارند، گفت:دکتر شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از جمله سخنرانان ویژه این گردهمایی است.

وی، برگزاری نمایشگاهی از سازمان ها و نهادهای خبری و اطلاع رسانی و همچنین ارائه دستاوردهای عرصه مجازی از بخش های جنبی این گردهمایی است.

نماینده امام خامنه ای  در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بر ضرورت تقویت جریان حضور متعهدانه جوانان ایران اسلامی در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی عصر یکشنبه ۲۹ بهمن ماه در جلسه مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران پایگاههای اینترنتی و فعالان فضای مجازی لرستان اظهار داشت: خوشبختانه خبر و ایده برگزاری این همایش بازتاب خوبی داشته و در محافل مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کارشناسان و صاحب نظران چه در داخل و چه در خارج استان برگزاری این همایش را تحسین کرده اند، بیان داشت: این برای نخستین بار است که چنین گردهمایی در سطح استانها شکل می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در قالب این گردهمایی مدیران وبلاگها، سایتها و پایگاههای اطلاع رسانی سطح استان گرد هم خواهند آمد عنوان کرد: با توجه به تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری استفاده از فضای مجازی در راستای تبیین آرمانهای انقلاب و ترویج ارزشهای اسلامی از نیازهای امروز کشور است.
حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه با برگزاری این گردهمایی به جوانان در این حوزه میدان عمل داده می شود افزود: امروز مسئولیت دلسوزان برای حضور متعهدانه در فضای مجازی خطیر است.

وی با اشاره به دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: امید می رود برگزاری گرهمایی مدیران پایگاههای اینترنتی و فعالان فضای مجازی لرستان فرصتی برای تقویت جریان حضور متعهدانه جوانان ایران اسلامی در فضای مجازی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه برگزاری این گردهمایی کار بسیار مهمی است عنوان کرد: نیاز به برگزاری چنین برنامه هایی در استان احساس می شد و به طور قطع این گردهمایی در فضای رسانه ای و مجازی استان تاثیر گذار خواهد بود.
حجت الاسلام میرعمادی برگزاری این گردهمایی را گام نخست در فعالیتهای مجمع در حوزه فضای مجازی دانست و گفت: به دنبال این هستیم از ظرفیت فعالان مجازی استان در راستای پیگیری اهداف نظام، ترویج آرمانهای انقلاب و تبیین منویات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه جوانان استفاده کنیم.


گردهمایی مدیران سایتهای انقلابی لرستان


دبیرخانه همایش

به نام خدا
با سلام خدمت مدیرمحترم سایت
چنانچه مقدور است پوستر اولین گردهمایی مدیران و فعالان فضای مجازی لرستان در سایت تان درج فرمائیدهمچنین از شما دعوت بعمل می اید جهت شرکت در همایش که با حضور اساتید برجسته کشوری و کارشناسان زبده فنی فضای مجازی کشور در خرم آباد برگزار می گردد به سایت http://www.lrjavan.ir مراجعه فرمائید.

http://lrjavan.ir/gallery/a47f88-GALLERY.jpg
با تشکر

محسن بهرامی

سلام برار
چشم ایشالا توفیق باشه جور بشه برامون خدمت میرسیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۴۴
محسن بهرامی

حضرت امام خامنه ای در سخنرانی ۱۹ دی خود در دیدار با مردم قم چنین فرمودند :

یکى از راه‌ها (از روشهای اخلال دشمن) هم این است که سعى کنند در ایام انتخابات، سر مردم را به یک چیز دیگرى گرم کنند؛ یک حادثه‌اى پیش بیاورند، یک ماجرائى درست کنند؛ یک ماجراى سیاسى، یک ماجراى اقتصادى، یک ماجراى امنیتى. البته این هم جزو نقشه‌هاى دشمن است، اما بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار بصیرتر و باهوش‌تر از این است که با یک چنین ترفندهاى خصمانه‌ى دشمنان یا عوامل دشمنان فریب بخورد؛ نه، ان‌شاءاللّه انتخابات به اذن‌اللّه، به حول و قوه‌ى الهى، به فضل پروردگار، انتخابات خوب و پرشورى خواهد شد.

 

دکترین شوک در ایران

دکترین شوک در ایران

رهبر بصیر انقلاب از حالا استفاده آمریکا از دکترین شوک را در انتخابات ایران پیش بینی می کنند. لذا لازم است برادران با دکترین شوک آشنا شوند…

در سال ۷۸ دشمن تحت لوای شوک رسانه ای قضیه ی قتل های زنجیره ای با استفاده از نفوذی های خود در وزارت اطلاعات تلاش کرد که این وزارت خانه را از نیروهای مخلص تصفیه کند که به شهادت حاج سعید امامی انجامید و در نهایت توطئه براندازی دشمن در تیر ۷۸ با بصیرتی که بسیج و سپاه و ملت از خود نشان دادند شکست خورد. ظاهرا به گفته ی حضرت آقا دشمن قصد دارد مجددا از دکترین شوک در کشور در انتخابات ۹۲ استفاده کند.

در ادامه مطالب را برای شما رزمندگان سایبری عزیز تقدیم می کنم:

کلیپ اول از معرفی دکترین شوک اینجا

سخنرانی برادر حسن عباسی درباره این دکترین اینجا و اینجا

مستند کامل درباره این دکترین اینجا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۱۴
محسن بهرامی