سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

یادش بخیر انگار همین دیروز بود که بازی تاجر کوچولو به بازار آمد و حقیر هم به آن علاقه مند شدم و در نهایت با جمع کردن عیدی ها و کمک خانواده پدر بزرگوارم آن را برایم خریداری کرد...البته آن موقع بازی های دیگری هم بودند که بر خلاف تاجر کوچولو در لوای اهداف آموزشی اهداف ترویج دنیاگرایی و شانس گرایی را پیگیری می کردند. بگذریم تاجر کوچولو بازی بسیار آموزنده ای بود هنوز هم اگر تولید شود توصیه شدنی است. اخیرا برخی نیروهای انقلابی به فکر تولید بازی فکری آموزنده ی از سنخ همان بازی های کارتی افتاده اند و به لطف خدا بازی جذاب و ارزشی حماسه ی ماندگار را تولید نموده اند.

بازی فکری  اسلامی ایرانی حماسه ماندگار

دانلود تصویر باکیفیت بالا از بازی فکری حماسه ماندگار دفاع مقدس

الحق خدا قوت دارد.. ان شاء الله سایر برادران خوش فکر هم سعی کنند برای تولید چنینی بازی هایی اقدام کنند. بخواهیم یا نخواهیم عامه ی مردم اهل بازی و فیلم هستند تا کتاب و مطالعه ی سایتها ... لذا باید انقلاب را در قالب بازی و فیلم و البته نوع هنر (صوتی و تصویری و شعری که البته شعر هم این روزها برای مردم  سنگین شده است متاسفانه) عرضه کرد.. ان شاء الله بازی حماسه ی ماندگار را تهیه بفرمایید و تبلیغ نمایید..و البته تولید بازی همای مشابه هم اجر اساسی خواهد داشت یقینا.. التماس دعا

راستی اینجا و اینجا را هم ببینید

بازی زیبای تاجر کوچولو

بازی تاجر کوچولو

بازی تاجر کوچولو

بازی تاجر کوچولو

پول تاجر کوچولو

سه عکس بالا هم توسط علاقمندان بازی تاجر کوچولو اینجا منتشر شده است.

با توجه به سیل پرتعداد علاقه مندان به خرید و تهیه ی بازی تاجرکوچولو (از جمله بنده) اگر مخاطبی از نحوه خرید و یا تهیه کننده ی آن اطلاعات و یا شماره تماسی دارد لطفا دریغ نفرماید...

راستی یکی از رفقا، علاقه مند به تولید این بازی در فضای مجازی بود برام پیام تلگرامی داد و  من هم براشون بازی رو اینطور شرح دادم..ببینید اگر دقیق یادم نمونده شما با تصحیحات و نکات افزودتون دقیق ترش رو بفرمایید تا ایشالا بازی جدید بهتر و باکیفیت تر تولید بشه:

سفر از تهران شروع می شد و  به بیشتر استان های کشور و کشورها ی اطراف مانند آذربایجان و ترکیه و عراق و افغانستان و پاکستان انجام می شد در هر استانی اگر مهره ی شخص روی خانه شهر مرکز استان یا پایتخت کشور می رفت کارت اطلاعات عمومی آن شهر یا کشور در اختیار بازیکن قرار می گرفت و بعد از یک دقیقه حدودا مطالعه یک سوال توسط نفرات دیگر از او پرسیده می شد و در صورت جواب درست از بانک پول به او به عنوان جایزه پرداخت می شد. در ابتدای بازی به هر فرد مقداری پول داده شده و بقیه ی پولها در بانک قرار می گرفت و در اثنای بازی افراد با قرار گرفتن در پایتخت هر استان یا کشور می توانستند محصولات آن استان را بخرند و محصولات استان ها یا کشورهای دیگر را که همراه خود داشتند به مردم آن استان بفروشند. تبدلات مالی هم با بانک انجام می شد یعنی مثلا اگر شما در مرکز استان قم سوهان می خریدید کارت سوهان را بر می داشتید و پول آن را به بانک می دادید و مثلا روی کارت سوهان قیمت سوهان در شهرهای مختلف نوشته شده بود و مثلا شما این شوهان را در عراق می توانستید در پایتخت عراق با قیمت بالاتر به مردم آنجا بفروشید و پول را از بانک دریافت کنید..اطلاعات عمومی روی کارت هر شهر شامل جمعیت استان و مساحت و جمعیت پایتخت و سوغات و صنایع دستی و آثار تاریخی آن شهر و استان و زبان و پوشش مردم آن بود تقریبا...فکر می کنم مطمئن نیستم در ابتدا هر نفر صد هزار پول در اختیار داشت و  کل پول هم حدود هفتصد هزار بود و اسکناس ها هم 1000 و 2000 و 5000 و ده هزاری بود....
تعداد نفرات دو یا سه نفر بود یعنی حداقل دو نفر بود و سه مهره بازیکن بیشتر در بازی تعبیه نشده بود البته چهار نفره هم می شد بازی کرد ولی جذابیت افت قابل توجهی داشت

اگر کسی پول تمام می کرد باید منتظر می موند تا سوال جواب بده و پول بگیره یا به شهرهایی که محصولاتی که دستش هست می خرند برسه تا بتوننه مال التجاره اش رو بفروشه...

 

خدا خیرش بده برادر درویش زاده اسکن کرده بازی رو فرستاده که از اینجا دانلود بفرمایید...

برخی علاقه مندان که نظر غیرعمومی داده اند:

 

در مطلب عکس یادگاری حقیر و استاد حامدی بزرگوار در سایت رسانیوز 
 
 
هوالعلیم
سلام جناب آقای بهرامی
شما در گذشته پستی درباره ی بازیهای قدیمی مثل تاجرکوچولو گذاشته بودید، شما اطلاع دارید این بازی تولید کدام مجموعه بوده و اگر الان بخوایم پیدا کنیم کجا میشه پیدا کرد؟
من در دوران کودکی خیییلی به این بازی علاقمند بودم و بسیار بازی میکردم، الان برام خیلی مهمه که بتونم مجدد پیداش کنم.
لطفا هر گونه راهنمایی که میتونید حقیر رو بکنید در پست الکترونیکی که خدمتتون دادم درج نمایید.
بنده منتظر پاسخ شما در ایمیلم هستم.
 
 

 

۱۵ شهریور ۹۵، ۱۵:۴۳ ویرایش حذفدر مطلب بازیهای فکری آموزشی ایرانی ، از تاجر کوچولو تا حماسه ی ماندگار 
وای توروخدا اگر جایی رو میشناسید که بفروشه به من بگید من عاشقش بودم
 
 
 ۶ تیر ۹۵، ۱۴:۲۳ ویرایش حذف در مطلب بازیهای فکری آموزشی ایرانی ، از تاجر کوچولو تا حماسه ی ماندگار 
ایران
چه طور میشه خرید؟؟؟
 

نظرات (۴۷)

تاجر کوچولو عاااالیه نظیر ندارهههه
سلام. ببخشید شما اطلاع دارید که بازی تاجر کوچولو جایی هنوز عرضه میشه؟ادرسی دارید؟بنده به شدت دنبال این بازی هستم.لطفا حتما جواب دهید
پاسخ:
سلام برادر ...بنده خودم هم دنبالش هستم برای بچه هام بگیرم ولی هنوز پیدا نکردم متاسفانه...البته بازی های مشابهی تولید شده ولی در سطح تاجر کوچولو نیستند.
بخدا قسم دوس دارم گریه کنم بازی تاجر کوچولو بهترین بازیه دوران کودکی من منم به شدت دنبالشم ممنون به خاطر این عکس واقعا ممنون ولی کاش خود بازی پیدا شه
پاسخ:
سلام برادر..ایشالا..منم خیلی دوستش دارم...
وای چه بازی عجیبی بود ... تجارتی میکردیم ... یادمه قالی کرمان از همشون گرونتر بود ...
پاسخ:
سلام...آره یاد بخیر...
سلام ببخشید میخواستم بپرسم اگر کسی بخواد سرمایه گذاری کنه برای تولید دوباره این بازی ها شرایطش چی هست؟  ممنون میشم جواب بدید
پاسخ:
سلام برادر
به جز تاجر کوچولو بقیه در حال تولید هستند..تاجر کوچولو هم متاسفانه هنوز یه نسخه از تولید قدیمش تهیه نشده تا بشه بازطراحی و بازتولید بشه..البته قبل از اون باید از تولید کننده ی اولیه هم اجازه گرفته بشه...احتمالا اسمش رو بشه از وزارت فرهنگ و ارشاد یا کانون پرورش فکری کودک و نوجوان پیدا کرد..
موفق باشید التماس دعا

سلام


تو رو جون عزیزاتون اگه کسی میدونه چجوری میشه دوباره گرفت این بازی رو بگه بهم!

دست دوم یا هر .ضعیت حتی میخرم...اگرم کسی پایه تولید دوبارشه من ایده برای بهتر شدن و ..اش دارم بشینیم دوباره این بازیای جدیدو تولید کنیم

پاسخ:
سلام برادر..یه بنده خدایی به اسم آقای غلامی پیام داد می خواد بازی رو توی فضای مجازی به صورت اپلیکیشن و مثل آن بازتولید کنه من هم در مورد بازی براشون مفصل نوشتم و ایشون هم قرار شد پیگیری کنه .. من تو تلگرام پرسیدم از نتیجه ولی ایشون هنوز جواب ندادند...من خودم هم دنبال دست دوم بازی هستم ولی پیدا نکردم هنوز شما هم پیدا کردید صفحه اصلی و کارتها و پولها رو لطفا اسکن بفرمایید برام بفرستید تا همین جا منتشر کنیم ان شاء الله..متاسفانه زمانی که من دانشگاه بودم خانواده بدون اجازه و هماهنگی اجرکوچولوی من رو که تا بیست سالگی سالم نگهش داشته بودم دادن به یکی از فامیل که شدیدا باعث ناراحتی بنده شد..خدا ایشالا جبران کنه این قضیه رو ...
من حاضرم هرچقدر هزینش میشه پرداخت کنم فقط این بازی رو همونجوری دستی پیدا کنم، خواهشا اگر میتونید پیگیری کنید برای ساخت دوبارش. هم کار آفرینی محسوب میشه هم دل مارو شاد میکنید،فقط کافیه یه نمونه ازش داشته باشید، فقط اینترنتی نباشه
پاسخ:
سلام برادر عزیز...من هم مثل شما از عاشقان اون بازی بوده و الان هم از دوستدارانش هستم.چشم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنم.... دعا بفرمایید
سلام خدمت همه عاشقان تاجر کوچولو
منم چند شب پیش خواب بازی تاجر کوچولو  رو دیدم
امروز مامان داشت وسایل انباری رو تمیز میکرد آوردش برام
کلی نشستم کارت هاش رو بالا پایین کردم چه خاطره هایی ک برام زنده نشد
گفتم تو اینترنت سرچ کنم ببینم کسی هنوز یادش هست اینو ک دیدم مثل خودم عاشق زیاد داره!
منم سعی میکنم بگردم دنبال سازنده ی بازی تا اگه شد اجازه ی باز تولیدش رو بگیرم
اگه هم نشد زیر زمینی و بدون اجازه میسازم و میفرستم تو بازار تا شما عاشقا هم ازش لذت ببرید
من الله توفیق
پاسخ:
سلام برادر...
ایشالا که اجازه رو میگیرید اگر هم نشد که اجازه بگیرید حتما صفحه و کارتها رو لطفا اسکن بفرمایید تا عزیزانی که قبلا بازی رو داشتند و خریداری کردند چاپ کنند داشته باشند بتونن خودشون و بچه هاشون بازی کنن...
انشالله ک میشه
اگه نشد‌ هم به چشم
پاسخ:
ممنوووووون
سلام - من طراح و برنامه نویس هستم - به نظرتون این بازیو اگه اینترنتیشو بسازیم ، بازیکن و مشتری هست براش؟ کلا ازش استقبال میشه ؟ 
پاسخ:
سلام برادر... توی اون فضای قدیم جذاب بود و الان برای این دوستان نوستالژیکه.... به نظرم اگر بخواید تولید کنید باید بازآفرینی و جذاب سازی به تناسب نیاز روز بشه با اون چارچوب قدیم برای بچه های این دوره جذاب نیست ولی اصل رقابت تجاری که محور اصلی اون بازی بود اگه مثل همون بازی با ایرانگردی ترکیب بشه دوگانه ی خوبیه و اگه خوب پردازش بشه و با فکر و هنر به روز تلفیق بشه قطعا مخاطب پیدا می کنه....
موفق باشید
وای خدا. عااااالی بود . بازی دهه شصتی ها. توروخدا اگه میدونید کجا میفروشه بگید اطلاع رسانی کنید. من واسه بچه م میخوام
سلام میشه از اقا محمد درخواست کنم که کارت های بازی رو فقط اسکن کنن و از صفحه بازی هم عکس بگیرن؟ من توی فتوشاپ درستشون میکنم کامل و قرار میدم اینجا تا هرکی دوست داشت پرینت رنگی بگیرن(فکرنمیکنم هزینه چاپش زیاد بشه) و حتی روی مقوا بعدش بچسبونن عالی میشه عااااااااااااااااااااااااااااااااالی
خواهشا اگه کسی میتونه با فتوشاپ بازنشرش کنه
من بازی تاجر کوچولو رو دارم
هر کسی علاقه منده بیشتر بدونه یا بازیو بخره در پیام رسان سروش به آیدی @meiyou پیام بده
پاسخ:
سلام عزیز
الحمدلله .. یه دونه دارید یا تعداد هم دارید؟
اگر فقط یه دونه است خواهشا قبل از فروش صفحه اصلی و کارتها و پولها رو اسکن بفرمایید تا بشه تعداد بیشتری استفاده کنند اگر خواستید می تونید اسکن ها رو هم با قیمت کمتر بفروشید...

۰۳ آذر ۹۷ ، ۱۴:۵۱ یک مشت خاک
سلام. یه فروشگاه اسباب بازی در تهران داره این بازی رو. در اینستاگرام سرچ کنید #تاجر_کوچولو. قیمتش هم پونزده هزار تومنه
سلام
من هم خیلی دنبال بازی گشتم ولی پیداش نکردم،گویا نسخه جدیدی مشابهش زدن ولی تفاوت داره
لطفا اگر برای دوستان ممکنه با گوشی از صفحه و کارتها عکس بگیرین تا چاپ کنیم
ممنون
پاسخ:
سلام بله یه نسخه ی جدید تولید شده که متاسفانه فضاش خیلی غربی و مادیه..
https://www.instagram.com/explore/tags/%D8%AA%D8%A7%D8%AC%D8%B1%DA%A9%D9%88%DA%86%D9%88%D9%84%D9%88

صفایه اون نسخه ی قدیم به این بود که آدم یه سفر تجاری زیارتی می رفت مشهد و قم و کربلا و نجف و .... سیاحت هم بود.... فضاش ایرانی اسلامی بود ولی این جدیده فضاش غربی و کاملا سودجویانه و منفعت محوره ..
من یه نسخه ازش داشتم متاسفانه وقتی دانشگاه بودم پدر و مادرم بی خبر و بی هماهنگی دادن به فامیل و بعدا هم پیگیری کردم دیگه معلوم نشد چی شد...
الان هم خودم دنبال تهیه اش هستم

سلام دوستان منم قدیم داشتم این بازی رو باید از مادرم یه سراغ بگیرم ببینم الان هست یا اونم داده به کسی
پاسخ:
علیکم السلام ایشالا که موجود باشه و لطف بفرمایید اسکن نمایید و دل ملت شاد بشه
ممنون
سلام .میشه یکی به من توضیح بده روی کارتها چه اطلاعاتی بوده مخصوصا براز کشورهای همسایه و قیمت ها چه جوری بوده؟ و کلا چندتا کارت داشته این بازی غیر از ۲۹کارت سوغات و ۸ کارت کشورهای همسایه؟
پاسخ:
سلام از روی عکسها تا حدودی معلومه....

سلام

نسخه ای که الان تو بازاره نسخه تقلبی تاجر کوچولو هست به قیمت 25 هزار تومن به هیچ عنوان توصیه نمی کنم تهیه کنید چون اصلا ربطی به نسخه قدیمی داره

اول بازی پول بانک کمتر از پولیه که باید به بازیکنا بدی

زعفران گرون ترین محصولشه ولی به خاطر خرید فله ای کشور های خارجی که همه مواد غدایی رو به یه قیمت میخرن بی ارزش ترین محصول همین زعفرونه چون مواد غذایی رو از همه ارزون تر میخرن و فقط سه تا قیمت خرید دارن : مواد غذایی ، پوشاک ، صنایع دستی ؛ که این آخریو از همه گرون تر میخرن !!! که مثلا آموزنده باشه بازی

صفحه بازی کوچیک و به شدت خسته کننده س 

مسابقه قسمت دریای خزر از بازی حذف شده و ...

یه فاجعه که هر چی تغییرات تو صفحه بازی و قوانینش دادم باز هم جذاب نشد که نشد.

پاسخ:
سلام
بله ممنون
متاسفانه یه کار بازاری و سودجویانه است و سلیقه فرهنگی و هنری و اقتصادی توش نیست

سلام.

خواستم بپرسم موفق شدین اسکن کارتها و صفحه بازی رو از کسایی ک بازیو داشتن بگیرین؟

منم خیلی دنبال اینم ک حداقل اسکنش رو داشته باشم و یک بار دیگه بتونم دوباره بازیش کنم.

ممنون

پاسخ:
سلام پیام دادم به صاحبش لطف کنه بفرسته ولی هنوز نه جوابی و نه تصویری برام فرستاده نشده..ایشالا که بیاد

سلام من این بازیو سال 1375 کادو تولدم برام خریده بودن خیلی دوستش داشتم و تا 5 سال مدام با بچه های فامیل بازی میکردیم تا اینکه کم کم جعمش کردم الان سالم سالم دارمش خواستید شماره بزارید باهاتون ارتباط بگیرم بدم بهتون

سلام

کسی موفق شد اسکن کنه ؟

 

سلام ببخشید وقتی که سوغات هارو از شهر های مختلف خریدیم چطوری باید بفروشیمشون؟و چطور و چه قیمتی میتونم صادرات انجام بدیم؟

پاسخ:
سلام برادر.
تا جاییکه یادمه هر شهری یه کارت داشت که قیمت محصولات رو توی اون شهر نوشته بود یا این که پشت کارت هر محصول قیمتش رو توی شهرهای مختلف نوشته شده بود. دقیق یادم نیست متاسفانه

سلام و خسته نباشید.

تاجر کوچولو از بهترین بازیهای بچگی من و خواهرام بود.به راحتی دو سه ساعت بی وقفه سرگرم بازی میشدیم.

لطفا اگه پیدا کردید اطلاع بدید.

پاسخ:
علیکم السلام
چشم
۲۷ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۱۴ سید مجتبی حسینی

سلام علیکم 

لطفا اگه بازی رو پیدا کردین و یا اسکن کاملی از صفحه و کارت‌ها و راهنما و پول بازی گیرتون اومد تو تلگرام به شماره 09198676971 بفرستین 

پاسخی هم خواستین بدین به همین شماره ارسال کنید 

هزینه بازی یا اسکن هرچقدر باشه پرداخت میکنم 

با تشکر فراوان 

سلام من دارمش اگه خواستین مجدد تولیدش کنید من هستم

پاسخ:
سلام عزیز ..خدا رو شکر....اگه لطف بفرمایی صفحه و پولها و کارتها و جعبه و دستور العمل رو اسکن کنی یا عکس بگیری خیلی خوبه همه ممنون میشم. همین جا هم همه رو برای عموم میذاریم هر کس خواست چاپ کنه...تولید هم هر کس امکانش رو داشت ایشالا پیگیری می کنه...
ممنون

سلام من هم این بازی رو هنوز دارم خونه مادرم هست واقعا عالی بود قصد دارم برم برای بچه هام بیارم تا بازی کنن

پاسخ:
سلام اگه لطف بفرمایید عکس بگیرید و برای بقیه علاقه مندان بفرستید همه ممنون میشن.
۲۰ مهر ۹۹ ، ۰۱:۰۵ بیتا اصغری

سلام به همه دوستان 

من بازی رو کامل دارم تقریبا ۲۵ ساله که دارم فقط متاسفانه کتابچه راهنماشو گم کردم منم تو اینترنت دنبال کتابچه راهنماش بودم که به پیامای شما برخوردم اگه کسی کتابچه راهنماشو داره لطفا بفرستا

۲۰ مهر ۹۹ ، ۰۱:۱۰ بیتا اصغری

سلام من بازی رو کامل دارم ولی کتابچه راهنماشو گم کردم اگه کسی کتابچه تاجر کوچولو رو داره لطفا از روش عکس بگیره یه جوری برام بفرسته ۲۵ ساله بازی نکردم همه چی یادم رفته

۲۴ مهر ۹۹ ، ۰۹:۵۷ ناصر حسینی

سلام . من عاشق این بازیم . چه شبها و روزهایی که با داداشم و بقیه بچه ها بازی میکردیم.

لطفا اگه کسی این بازیو داره یا ادرسی داره که بتونیم تهیه کنیم به اشتراک بزاره. ممنونم

۰۷ آبان ۹۹ ، ۲۳:۵۹ حسین امیرزرگر

والای... بازی تاجر کوچولو محشر بود؛ 

چرا تولید نمیشه؟ آخه تولیدش که کا. سختی نیست؛ همه تصاویرش رو هم که دارید، کسی بخواد تولید کنه خیلی راحته، یه مقوا و یه مشکا کاغذ، چند تا مهره و یه تاس... همین؛ واقعاً حیفه...

سلام لطفا اسکن هاش رو بزارید. آیا اسکن ها میتونه به ضخامت صفحه بازی و کارتهای بازی باشه؟ یا فقط دلخوش کردنه جسارتا

کل اسکناس هاش چنده

من این بازی رو دارم فقط می خواهم بدونم تعداد کل  اسکناس  ها 

چقدره  می خواهم بدونم اسکناس هام گمشده یا نه لطفا تعداد دقیقش رو بگید

۰۲ بهمن ۹۹ ، ۰۲:۱۷ مهرداد دمیرچی

سلام

علی اقا من خیلی دنبال تاجر کوچولو هستم

شما کجا هستین میشه یه جوری بیام از این تاجر کوچولو که دارین پرینت بگیرم؟ 

۰۲ بهمن ۹۹ ، ۲۳:۱۷ مهرداد دمیرچی

سلام

با این دوستمون اقسای علیmt میخواستم صحبتی داشته باشم اگه راهی باشه بازی رو از روش پرینت بگیرم واسه خودم

ممنون

۰۳ مرداد ۰۰ ، ۰۹:۴۸ نورالدین جزایری

سلام روز بخیر کسی این بازی رو پیدا کرد ؟ یا شرکت تولید کنندش خیلی دنبالش میگردم ممنون میشم یه جوابی به من بدید 

آخر این داستان جست و جو دنبال بازی تاجر کوچولوی اصلی به کجا رسید !؟ افراد زیادی گفتند که داریم ! ولی دیگر بعد از آن مشخص نشد پیگیری ها به کجا رسید !! اصلا این صفحه فعال یا خیر !!!؟

پاسخ:
سلام...
من به کسانی که گفتند داریم ایمیل و پیامک دادم ولی ظاهرا از فروش پشیمون شدند یا فرصت ندارن اسکن کنند.. حالا رفقای دیگه هم پیام بدن شاید جواب داد...

سلام من از اصفهان هستم لطفا اگر واقعا کسی نسخه قدیمی بازی را داره من حاضرم به باز تولیدش برسونم لطفا هرکس داره توی واتیاپ و یا تماس و یا پیامک باهام تماس بگیره  

09366352803 - 09309983253 مهدی گنجی از اصفهان 

کسی تونست بازی رو پیدا کنه؟

سلام نسخه ی جدیدش تولید شده ولی نسخه ی قدیمیش خیلی بهتر بود.

دوستانی که نسخه ی قدیمش رو دارن اسکن کنن بفرستن تا خودم درستش کنم

۰۸ بهمن ۰۱ ، ۰۱:۵۲ احمد چراغی

سلام

وقتتون بخیر

اگر براتون مقدور هست از بازی تاجر کوچولو هر چندتا تصویر میتونید برای من بفرستین

از صفحه بازی و تمام کارتها و اسکناس هاش و دفترچه راهنما

ممنون میشم

09353673983

احمد چراغی 

 

پاسخ:
علیکم السلام..
عکس هایی که دارم همین هاست که اینجا گذاشتم که از اینترنت جمع کردم... قرار بود چند نفر که بازی رو دارن بفرستن ولی متاسفانه هنور نفرستادند..
التماس دعا

عرض سلام و ادب و احترام

منم خیلی دوست دارم این بازی رو خودم داشتم در کودکی الان دنبالشم بخرم با بچه هام بازی کنم عاشقشم

لطفا اگر کسی داره هزینه مهم نیست برام تهیه کنه ارسال کنه ممنونشم

۰۹۳۸۰۵۰۲۰۰۱ احمدی

۲۰ فروردين ۰۲ ، ۰۹:۴۰ امید درویش زاده

سلام و وقت بخیر

 

اینجانب ازحدود سال 75  تا سال های 84 و 85 بالای 1500 دفعه این بازی (تاجر کوچولو)را بازی کردم و تقریباً نحوه و جزئیات آن را حفظ هستم ولی از بخت بد نمی دانم در جریان اسباب کشی های مختلف و شلوغی اسباب کشی آن بازی را که همه در پی آن هستیم و در عکس هم مشاهده می کنیم و همین الان کلی نوستالژی برایم به وجود آمده و نزدیک است گریه کنم گم کرده ام ولی اگر واقعاً کس یا کسانی هستند که می توانند همان بازی قدیمی را تولید کنند روی کمک بنده حالا دور کاری یا حضوری حساب کنید. 

شماره تماسم را در ذیل می نویسم

 

09190181564

پ.ن: هیچ چشم داشتی هم ندارم فقط هدفم تولید دوباره آن بازی وزین است اگر امکان آن باشد چه بسا به مراتب با نقشه جدید و بهتر مثلاً اضافه کردن استان قم،اراک و بوشهر به بازی

پاسخ:
ممنون از لطف و پیگیری شما

سلام و وقت بخیر

در باب پیام های قبلی که در این سایت یا وبلاگ داده بودم  نسخه تاجر کوچولو را پیدا کردم و در توضیح تکمیلی از صحبتهای آقای بهرامی باید عرض کنم در نسخه اصلی سفر از تهران آغاز می شد و بعد به استان گیلان با ریختن تاس می رفتیم و بر روی حرف اول مرکز استان که قرار می گرفتیم می توانستیم از محصولات آن استان با پولهایی که در ابتدا از طریق بانک در اختیار بازیکنان قرار گرفته بود خرید کنیم  و در مرکز استان محصول را با تخفیف ویژه می توانستیم بخریم لازم ه ذکر است و در مرکز استان که با رنگ آبی مشخص شده  با تخفیف خرید کنیم و هر بار تنها یک محصول بعد در انتها سفر از مرز کشور استان خوزستان به  کشور عراق می رفتیم سپس کشور ترکیه و بعد از آن وارد یک مسابقه اتومبیل رانی میشدیم سپس به کشور افغانستان و بعد پاکستان می رفتیم در طی خروج از مرز با این گزینه ها نیز روبرو می شدیم

1- فروش محصولات :قرمز روشن بود که در این قسمت ها که با اعداد مشخص بود بازار فروش محصول بود یعنی اگر بازیکن در آنجا قرار می گرفت می توانست محصولاتی را که از ایران خریده اگر در کارت بازار آن کشور موجود بود با قیمت خوبی بفروشد (تجارت کند.)

2- پمپ بنزین (آبی رنگ) در این بخش اگر مهره ای وارد می شد باید کارت بنزین متعلق به چهار کشور ذکر شده در کشوری که قرار داشت را اتخاب و بعد به طور اتفاقی شماره ای را می خواند و بازیکن یا بازیکن دیگر یا امین بازی باید از چهار گزینه شماره ای را که بازیکنی که مهره اش روی پمپ بنزین قرار گرفته بود می خواند و مبلغی به عنوان هزینه بنزین بسته به انتخاب خود به بانک پرداخت می کرد

گزینه بعدی هتل بود این گزینه هم مانند پمپ بنزین 4 گزینه داشت و با انتخاب بازیکن از 4 گزیتنه مبلغی به عنوان پول هتل به بانک پرداخت می کرد

4 - همچنین بین این مسیرپر و پیچ وخک در بازی رستوران وجود داشت که اگر بازیکن بر روی گزینه زرد رنگ رستوران می رفت باید غذایی انتخاب می کرد از بین 4گزینه و مبلغ آن را به بانک پرداخت می کرد لازم به ذکر ایت در اینجا غذاهای ایرانی بود و شوخی هایی هم بود که مثلاً غذا ارزان تر بود ؛ نان خالی با دوغ و پیاز و هم و چلوکباب برگ غذایی گران هم از جمله غذاها بود همچنین برای گزینه های دیگر 

5-تعمیرگاه بود که بازیکن یا تاجر باید طی انتخاب گزینه ای از روی کارت کشوری که در آن بود باز هم گزینه ای انتخاب می کرد و پولی به عنوان مبلغ تعمیر ماشین خود به بانک پرداخت می کرد

گزنه6 : عوارض راه که بازهم مبلغ 1000ریال به عنوان عوارض باقرار گرفتن دراین گزینه باید به بانک پرداخت میشد

و مزیت فوق العاده بازی کارت معلومات عمومی بود

که وقتی بازیکن روی آن جایگاه یا خانه قرار می گفت 1 دقیقه فرصت داشت تا متنی را در باره 4 کشور خارجی موجود مطالعه کند و بعد از او سوال می شد که ماگر به 3 سوال از پنج سوال یا بیشتر جواب می داد مبلغی به عنوان جایزه از بانک در یافت می کرد.

8-همچنین در پایان این سفر و سه خانه مانده به ورود مجدد به کشور خانه هیی وجود داشت تحت عنوان بانک امانات تاجر کوچولو که اگر بازیکن یا تاجر کوچولو در روی آن خانه قرار می گرفت می توانست محصولاتی را که از کشور خودمان خریده با تخفیف به بانک فروشد .

و در پایان هنگام ورود به مرز کشور مسیری مستقیم به تهران بود که در انتها ا ورود به پایتخت هم می توانستی محصولات را به قیمت عمده و تحخفیف دار بفروشیم به بانک و در پایان بازی پولها و بازیکنی که زودتر به پایتخت رسیه بود ؟آن که پول بیشتری داشت برده اعلام می شد

همچنین در بالای صفحه بازی  یک مسابقه اتو موبیل رانی ترتیب داده شده بود که برد برد بود هرسه نفر مسیری را انتخاب و 20000 ریال برای نفر اول و ریال 10000 برای نفر دوم و 5000 ریال برای نفرسوم از بانک دریافت می شد.

خوشبختانه مقداری از بازی را پیدا کرده ام و متاسفانه بخشی از آن کامل نیست

آماده هستم که با اسکن عکسهای این بازی و گرفتن تصویر از صفحه بازی به ساخت مجدد آن کمکی کرده باشم لطفاً هر کس که می تواند اسن بازی(تاجر کوچولو ) را بازسازی کند با شماره  09190181564 تماس بگیرد امید درویش زاده

پاسخ:
ممنون از توضیحات ارزشمندتون
۱۸ دی ۰۲ ، ۱۸:۱۳ حمید رضا فاضلی

سلام. الان ۱۸ دی ۱۴۰۲ هستیم . هنوز یه نسخه ازش پیدا نشده ؟ من بچه بودم عاشق این بازی بودم و الان برای پسر ۱۰ ساله ام می خوام. ۲ سال پیش براش تعریف کردم و قول دادم براش تهیه کنم اما هنوز نتونستم 

09354616476

فاضلی

پاسخ:
سلام .. الحمدلله آقای درویش زاده از بازی عکس گرفته ایشالا تا چند دقیقه دیگه تو همین صفحه اضافه میکنم

منم عاشق این بازی ام ۲۵ سال پیش داشتیمش و هنوز که هنوز مزه ی فوق العاده ی این بازی زیر زبونمه.خیلی دنبال اصل تاجر کوچولو بودم .الان برای فرزندم تعریفشو کردم عاشقش شده.هرکی میدونه از کجا میشه خریدش لطفا بگه.اصلا یکدفعه غیب شد از بازار.واقعا چرا؟؟؟؟؟؟!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی