آدرس سایتهای برگزیده ی مدارس برتر کشور
امروز توفیقی حاصل شد یک گشتی داشتیم در فضای سایتهای مدارس کشور، شکر خدا بیشتر مدارس برای ارتباط با اولیا و دانش آموزان و اهداف تبلیغی و کیفیت بخشی به آموزش وارد عرصه ی فضای مجازی شده اند، هر چند هنوز بیشتر سایتهای با استاندارهای یک سایت کاربردی و مناسب فاصله دارند اما این شروع را باید به فال نیک گرفت، بیشتر مدارس نمونه سوالات امتحانی و بعضا جزوات درسی و آزمون های جامع تستی خود را در سایت برای دانلود گذاشته اند و برخی هم سیستم اعلام نمره و گزارش دهی به والدین و نظرسنجی را هم به این قضیه اضافه کرده اند….
همیشه رفقای المپیادی یه جور دیگه ای از مدرسه انرژی اتمی صحبت می کردند ظاهرا برترین مدرسه تهران بود و با علامه حلی سر و گردن می زد.
بگذریم اخیرا موسس و بنیانگذار مدرسه انرژی اتمی تهران که به جرئت یکی از برترین مدرسه های کشور بود و بنیانگذار مجموعه مدارس سلام برادر احمد حجاریان از میان ما پرکشید
آنگونه که از مقالاتش بر می آید (اینجا) انسانی معتقد به اسلام و آشنا با احادیث و قرآن کریم بوده است و با توجه به شایستگی هایی که در مدارس جنوب شهر از خود نشان داده است تاسیس مدرسه از طرف سازمان انرژی اتمی به او سپرده شده است (زندگینامه ایشان اینجا)..
متن زیر بخشی از یکی از یادداشت های ایشان است :
در ملاقاتی که در سال ۷۷ در بیمارستان سینا با آقای پرفسور
سمیعی (بزرگترین متخصص جراح مغز و اعصاب ) داشتم بحثی در خصوص تفاوتهای
شخصیت آدم ها پیش آمد . ایشان می گفتند اگر از من اولویتهای جامعه را
بپرسند خواهم گفت”آموزش و پرورش”و از بین سنین مختلف ۴ تا ۷ سالگی را در
اولویت توجه قرار می دهم چرا که در این سنین همراه با رشد شبکه عصبی مغز,
گره های عصبی که منشاء خصلت های اخلاقی و تمایزات رفتاری انسانها می شود
شکل می گیرد کودک تجارب محیطی و تربیت والدین را در این گره ها می اندوزد و
تا آخر عمر با آنها به انعکاسهای محیطی پاسخ می دهد . محبت و نرم خویی و
یا خشونت , صبر یا بی تابی و پرخاشگری , صداقت و یا دروغ و دیگر خصلت های
اساسی در این دوران رشد می گیرد . اگر ده سال مسئولین و خانواده ها به این
دوره حساس تکوین شخصیت کودکان توجه نمایند , ما در آینده نسلی کاملا متفاوت
خواهیم داشت .
جالب است که می بینیم این دوران دقیقا مورد غفلت خانواده قرار می گیرد.
کودک بجای تربیت حساب شده موجود در متن خانواده , حداکثر به مراکز پیش
دبستانی سپرده می شود تا بجای تربیت مناسب , با مشتی مطالب سرگرم کننده و
محیطی پراکنده از حیث تربیت عاطفی , آموزش گیرد . این مانند آنست که کودک
شیخوار را از شیر پر عاطفه و مغذی مادر محروم نمایند و با شیشه شیر خشک
تغذیه کنند .
محیط مدارس ابتدایی , راهنمایی و متوسطه با مقاومت محصلین در تاثیر پذیری
مواجهند, زیرا فرم اصلی رفتار و خصلتها مانند پیچ و خم تنه درخت قبلا در
روح کودک تثبیت شده است و لذا اثر گذاری تلاشهای تربیتی در مدارس به حداقل
می رسد ولی البته این واقعیت نافی مسئولیت مدارس در تلاش برای اصلاح دانش
آموزان نیست .
نقش مادر بزرگها و پدربزرگها در تربیت کودکان بر کسی پنهان نیست قصه های پر
محبت آنان زمزمه های عاطفی تربیت کودکان است که از حقوق طبیعی آنان محسوب
می گردد . حقی طبیعی برای بزرگترها و حقی طبیعی و ضروری برای کودکان . خدا
رحمت کند مادربزرگ پدرم را که هم قنداقه مرا بر پای خود می جنباند و هم در
کودکی پای سماور چای می نشست و تلقین ذکرهای نماز را بر من می خواند تا
بارقه های حس پر سنش را در وجودم به ثمر نشاند و این تجربه ایست که نسل های
گذشته بیشتر از آن سهم گرفته اند .
اما آدرس سایتهای برگزیده ی مدارس کشور :
۵) موسسه آموزشی تربیتی علامه مشهد
۶)دبیرستان غیر دولتی پسرانه امام رضا علیه السلام شیراز
۸) موسسه خیریه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام یزد
۹) موسسه فرهنگی ادب و دانش (مدارس علامه طباطبایی رحمه الله)
۱۱) دبیرستان آیت الله طالقانی همدان