سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

مقاله ی زیر رو حاج آقا لطف فرمودند امروز ایمیل کردند، ان شاء الله که همه به امر مکرر امام خامنه ای عمل کنیم و از مسئولین مطالبه کنیم، البته مطالبه ای مستدل، منطقی الهی، آرام و متین و عدالت محور و از باب نهی از منکر مسئولین که به تعبیر امام خامنه ای مهمترین شعبه ی نهی از منکر و امر به معروف درباره مسئولین است.

سکوت در مقابل تخلف، تخلف است
اندیشمندان سیاستمدار گفته اند ارکان یک نظام انقلابی با روند و رویداد هایش باید از این ارکان چهار گانه بگذرد تا طعم شیرین انقلاب در کام انقلابیون به ثمر برسد اختلال در هر یک از این ارکان سبب تزلزل در سایرارکان می شود ودر نتیجه سرخوردگی و عقب نشستن اهل انقلاب را در پی دارد حال با نگاهی گذارا به این روند های مطرح شده فرایند پیش روی خود را بهتر ترسیم می کنیم. گفته شده :برای هر انقلابی، پنج مرحله کلی می توان ترسیم کرد:
1.«تکوین» و پیش زمینه ها و پیدایش انگیزه های تحوّل در ساختار نظام موجود
2. «تخریب» و تلاش برای سرنگونی نظام پیشین و پیدایش نظام مطلوب.
3.«تأسیس» و بنیاد.
4.«تثبیت» و قانونمند ساختن نهادها و تشکیلات جدید براساس اهداف انقلاب و تحکیم مواضع.
5.«تداوم» و نگهبانی از دست آوردهای انقلاب و مبارزه با آفات، تحریفها و کارشکنی ها.

انقلاب اسلامی ایران، به رهبری امام خمینی (ر ه)، چهار مرحله از مراحل فوق را پشت سر نهاده و اینک، در کار تداوم و نگهبانی از دستاوردهاست که مرحله پنجم است.( مجله حوزه ،س73،ش 63و64)رسیدن به این مرحله نهایی با گذشت بیش از سه ده از انقلاب اسلامی گاهاً در بعضی از مراکز ، گروه ها ، جریان ها و اشخاص به صورت واضح دست خوش تغییر و انحراف می شود نمونه این کج روی ها را در فتنه فتنه گران 88 شاهد بودیم آنهایی که دوران تثبیت و قانونمندی نهادها را نپذیرفتند دعوی انقلاب آمریکایی سر دادند به بهانه های غیر انقلابی دست به حرمت شکنی ها و تقدس زایی هایی زدند. حال ما برای جلوگیری از شکل گیری این فرایند انحرافی ناخوشایند در بدنه سیاسی و فرهنگی نظام تا به امروز چه کارهایی کرده ایم ؟ و چه کار هایی باید انجام دهیم ؟ پاسخ به این گونه سئوالات سدّ محکم در برابر آسیب پذیری نظام را به دنبال دارد به عبارت دیگر راه نفوذ اندیشه های ضد انقلاب تبیین درست و به موقع اهداف انقلاب در تمام سطوح فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی نظام است . تربیت نسل انقلاب ندیده و فرزندان بعد از دوران دفاع مقدس به مراتب از انقلاب و دفاع مقدس مسئولیت اش سنگین تر و سخت تر می باشد . داشتن این نیروی فعّال در گرو ارج نهادن به خواسته های و اهداف انقلابی بنیانگذار انقلاب و رهبر فرزانه است . این قسمت از طرح دیدگاه ها به شکل روزمره شاگرد انقلابی پرورش نمی دهد بلکه شاید انقلاب گریزی در پی نیز داشته باشد لازمه این تحول همه جانبه « فرهنگ» شدن اندیشه ها است تا با کمترین اختلال و انحراف جامعه هدف متوجه انحراف شود نه بسان بسیاری از اتفاقات بعد از وقوع به فکر چاره افتادن و دنبال راه حل گشتن باشیم . یکی از مصادیق فرهنگ شدن سکوت نکردن دربرابر تبعیض ، حیف و میل کردن و برتری بخشیدن به چهره های غیر انقلابی در بدنه مدیریت های خرد وکلان می باشد. سکوت را آموزش دادن و تعیلم حرف نزدن درمقابل امور خلاف در میان توده ها به هر دلیلی خلاف اهداف انقلاب بوده وهست و بر اهل بصیرت پوشیده نیست که هیچ مصلحتی نمی تواند جای گزین اهداف نورانی انقلاب شود . و سکوت کردن در مقابل تخلف متخلفین تخلف محرز محسوب می شود .

حجت الاسلام رمضان تیموری


« درمکتب تشیع مردم نه تنها حق نظارت و نقد حاکمان خود را دارند، که موظف هستند مسئولان جامعه را از واقعیت‌ها مطلع کرده و آنچه را درست تشخیص می‌دهند، صادقانه و دلسوزانه با آنان در میان گذارند. این همان چیزی است که تحت عنوان «نصیحت زمامداران مسلمین» در مجموعه معارف اسلامی شناخته شده و روایات فراوانی را در خود جای داده است. طبق یکی از این روایات پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند:هرکس نسبت به امور مسلمانان بی‌توجه باشد، از آنان نیست و هر کس روز و شب کند در حالی که ناصح خدا، رسول، قرآن، امام و عموم مسلمانان نباشد، از آنان نیست» .( مقاله حق انتقاد در ادبیات شیعه ، اسماعیلی ، ص 2)
پس فریاد بلند آزادی خواهی و سربلندی ایران اسلامی مدیون سکوت نکردن عالمان وارسته و شهدای گرانقدری است که باتمام قوا پیرامون هر تخلف قد عَلم کردند و جایگاه اشخاص و گروه ها دلیلی بر بستن دهان و چشم پوشی از تخلف نبوده است .بلکه ناگفته پیداست سیستم های غیر دینی تبلیغ رایج خود را معطوف سکوت توده و دل مشغولی افراد جامعه می کنند تا آنان با خیال راحت به غرائض نفسانی خود برسند واین همان نقطه مقابل دین مبین اسلام است که شهروند بیدار و آمر به معروف و ناهی از منکر را می خواهد به گفته دانش پژوهان سیاسی «امروزه بسیاری از متفکران و صاحب‌نظرات غربی سخن از پدیده جدیدی تحت عنوان بی‌تفاوتی و یا بی‌حسی سیاسی (Apathy) تودة مردم به میان آورده‌اند و فقدان و یا کاهش چشمگیر میزان مشارکت سیاسی اکثریت افراد این جوامع را به مثابه یک بیماری مطرح کرده و از آن به عنوان تهدیدی جدّی علیه دموکراسی یاد کرده‌اند. بنابر این اولیاء امور توجه داشته باشند برای رسیدن به تدام انقلاب دست اهل تحریف و کارشکنی را به شیوه ای متناسب انقلاب به همگان باید نشان داد . ودوستان انقلابی اهل دغدغه را ضمن حمایت مورد تشویق قرار دهند .به گوشه انزاوا کشیدن و ندادن مسئولیت ها به اینگونه افراد حرکت خزنده و کهنه استکباری برای زمین گیر کردن انقلابیون بوده و هست . در نتیجه فعال کرده نیروی عظیم انقلابی با مشارکت حداکثری آنها بر نظارت های مستمر فردی و گروهی آسان ترین ومؤثرترین شیوه مقابله با تخلف می باشد و یادمان نرود که پیامبر مکرم اسلام فرمود:« هرکس یک وجب از جماعت دور شود، خداوند طوق مسلمانی را از گردن وی برمی‌دارد».



 

 حجت الاسلام رمضان تیموری

 سکوت

 مطالبه

 مقاله
تخلف

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۰۳
محسن بهرامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی