سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

گروه علمی-پژوهشی لرستان در مسیر توسعه(تا پایان ۸۸)

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۸۹، ۰۶:۱۳ ق.ظ

مطالب مربوط به گروه علمی پژوهشی لرستان در مسیر توسعه تا پیش از ۸۹ در ادامه می آید .اگر اخبار جدیدی داشتیم از بعد ۸۹ به صورت مطلب جداگانه نوشته خواهد شد.

بیانیه اولین همایش بهره برداری بهینه از منابع آب استان لرستان

اولین همایش بهره برداری بهینه از منابع آب استان لرستان توسط شرکت آب منطقه ای لرستان و با همکاری استانداری لرستان، دانشگاه لرستان و با حمایت شرکت آب معدنی رباط زاگرس (بیشه) از ۶ تا ۸ شهریور ماه ۱۳۸۷ در شهر خرم آباد و در محل دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، در این همایش که با حضور دکتر صابری استاندار لرستان، معاونان استاندار، فرماندار خرم آباد، جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دفاتر شرکت مدیریت منابع آب ایران و روسای سازمان ها و مدیران کل دوایر دولتی افتتاح شد.
اساتید دانشگاه، کارشناسان و صاحب نظران صنعت آب کشور طی ۳۵ مقاله شفاهی و۳۷ مقاله پوستری به بیان مسایل و مشکلات بهره برداری از منابع آب استان، راهکارهای اجرایی و نگرش پایدار به توسعه منابع آب استان لرستان پرداختند.
در حاشیه همایش نمایشگاهی از فناوری ها و تجهیزات صنعت آب توسط مهندسین مشاور و شرکت های خصوصی از استان های فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و لرستان برپا شد که با استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان در همایش، مدیران ارشد، دستگاه های اجرایی و علاقه مندان قرار گرفت. امید که دستاوردهای آن چراغی فرا راه حل برخی مشکلات آب استان باشد.
در پایان بیانیه همایش در ۱۱ بند به شرح ذیل تدوین و به تایید شرکت کنندگان رسید:
۱- مدیریت بهره برداری از منابع آب مبتنی بر توسعه پایدار متناسب با تحمل و توان آبی حوضه های آبریز با نگرش سیستمی و حفظ ملاحظات زیست محیطی و با جامع نگری و مدیریت به هم پیوسته در عرضه و تقاضا، جامع نگری در کمیت و کیفیت و افزایش کارایی مصرف آب در اولویت برنامه های توسعه استان لرستان قرار گیرد.
۲- سیاست گذاران بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین مشتری مصرف آب تمام توان علمی، فنی و اجرایی خود را در بهینه نمودن مصرف آن و توجه به آن به عنوان یک کالای ارزشمند اقتصادی و محور توسعه مد نظر قراردهند.
۳- دست اندر کاران تامین و توزیع آب شرب و بهداشت شهری و روستایی به مصرف بهینه آب توجه خاص نموده و آب های سالم و تصفیه شده را صرفا به مصارف شرب و بهداشت رسانده و در جدا سازی آب شرب از غیر شرب عزم جدی به کار بندند.
۴- با توجه به فرصت های از دست رفته در بخش توسعه منابع آب و به منظور جبران بخشی از عقب ماندگی های این بخش، استان لرستان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و با عزم ملی علاوه بر تقویت جدی سرمایه گذاری های بخش دولتی از تمام ظرفیت های سرمایه گذاری نظیر بخش خصوصی، تعاونی، اوراق قرضه و فاینانس داخلی و خارجی در استان استفاده شود.
۵- علاوه بر افزایش راندمان مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی و به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل و خشکسالی، مهار رواناب های استان در فصول غیر زراعی و براساس سند چشم انداز توسعه بطور جدی در دستور کار توسعه پایدار استان قرار گیرد.
۶- استفاده از روش های جدید آبیاری نظیر توسعه شبکه های مدرن توزیع آب، آبیاری تحت فشار، تغییر نظام و الگوی کاشت محصولات کشاورزی متناسب با توان آبی نواحی مختلف، توسعه کشت محصولات با بازده اقتصادی بالا و مصرف کم مورد توجه جدی مدیریت اجرایی استان قرار گیرد.
۷- با توجه به محدودیت منابع آب و کاهش شدید سرانه آب شیرین آموزش، ترویج و توسعه فرهنگ استفاده بهینه از منابع آب در کلیه سطوح جامعه در دستور کار قرار گیرد و از همه ظرفیت های آموزشی در این بخش استفاده گردد .
۸- بازیافت و بازچرخانی انواع پساب ها به عنوان منابع آب جدید در برنامه ریزی دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد و از توان اجرایی، علمی و اعتباری وزارت خانه های نیرو و جهاد کشاورزی و صنایع و معادن استفاده گردد.
۹- مطالعات اجتماعی و حقوقی به منظور جلب مشارکت مردم در تمام مراحل تصمیم گیری مطالعه، اجرا، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
۱۰- موضوع مهندسی ارزش و بهینه سازی هزینه های مطالعاتی، اجرایی، فنی را در طرح های تامین، انتقال، توزیع و بهره برداری از آب به مرحله اجرا گذاشته تا ازاعتبارات محدود بیشترین بهره وری حاصل گردد.
۱۱- این همایش بطور دو سالانه برگزار و هر بار ضمن مرور بیانیه همایش قبل، آخرین دستاوردها و مباحث جدید مورد بررسی و تبادل نظر گردد.

تخریب جنگلهای بلوط در منطقه وزم کاکارضای جاده الشتر- خرم آباد

خودتان ببینید : http://picasaweb.google.com/lorestan.development

انتشار جزییات برگزاری غرفه معرفی توانمتدیهای استان لرستان در جشنواره ریشه های سبز دانشگاه صنعتی شریف

گروه علمی پژوهشی لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی در اولین اقدام عملی خود آبان ماه سال ۱۳۸۶ در جشنواره ریشه های سبز دانشگاه صنعتی شریف مسئولیت غرفه لرستان را به عهده گرفت.

اکنون پس از حدود یک و نیم سال از آن رویداد به یاد ماندنی که خود از دلایل تشکیل گروه بود بر آن شدیم تا برخی از فعالیت های گروه را در این جشنواره روی شبکه قرار دهیم :

تصاویر مربوط به جشنواره – پوستر استان لرستان در جشنواره – بنر تبلیغاتی

تصویر غرفه لرستان در جشنواره ریشه های سبز

تصاویر پوسترهای به نمایش در آمده در غرفه

گزارش اولیه از غرفه

گزارش نهایی مسئول غرفه

کتابچه آماده شده و توزیع شده

کتاب لرستانگردی توزیع الکترونیک

برگزاری همایش علمی لرستان و پاسخ به پرسش چه باید کرد؟

گروه علمی و پژوهشی لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی به عنوان یک گروه علمی مردمی نهاد استان افتخار دارد همایشی با عنوان همایش علمی لرستان و پاسخ به پرسش چه باید کرد؟ را برگزار نماید. گروه دست همه ی پژوهشگران و خردمندان و فرزانگان استان را جهت شرکت در این همایش می فشارد و امیدوار است با برگزاری این همایش علمی سهم خود را برای برداشتن گامی هر چند کوچک در جهت پیشرفت و توسعه در استان در سال ۸۸ به انجام رساند. محورهای پیشنهادی گروه برای همایش به شرح زیر است :

محورهای همایش :

۱) لرستان و کمک به حرکت علم گرایی جوانانش

۲) لرستان در گذار از جاهلیت به علم گرایی

۳) لرستان و حضور اهالی علم روی شبکه جهانی

۴) لرستان و تحقق آرمانهای قرآنی شهدای انقلاب و دفاع مقدس

۵) لرستان و اصلاح الگوی مصرف

۶) لرستان و سیر صنعتی به سمت تخریب الطاف الهی

۷) لرستان و آلودگی محیط زیست

۸) لرستان و اصلاح دیدگاه غلط مردم نسبت به اشتغال و شغل دولتی

۹) بررسی علمی سنتهای ارزشمند ماندگار اجتماعی و کشاورزی و دامپروری و … یادگار مانده از گذشته

۱۰) لرستان و اصلاح رسانه ها از رسانه های تقلید گر و پیرو به رسانه های زاینده و پیشرو

۱۱) لرستان و مشکل بی توجهی به علما و نخبگان دلسوز برای مدیریت استان

۱۲) لرستان و مهاجرت نخبگان

۱۳) لرستان و مشکل طلاق جوانان

تاریخ برگزاری : تیرماه ۸۸

دبیر افتخاری پیشنهادی همایش : استاد سید فرید قاسمی

مقالات در قالب Microsoft Office Word یا Open Office باشند و تا تاریخ ۱۵ خرداد ماه به آدرس بالا ارسال شوند. در پایان همایش مقالات به صورت الکترونیک و در صورت امکان چاپی منتشر خواهد شد و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

ضمنا گروه دست همه ی مسئولین و خیرین را برای کمک به چاپ کاغذی کتاب مقالات می فشارد .

دریافت فراخوان همایش لرستان و پاسخ به پرسش چه باید کرد؟

دریافت پوستر همایش 
از عواقب توسعه صنعتی جاهلانه

آلودگی ‪۶۰۰‬برابر حد استاندارد باعث تلف شدن ‪۲۰‬هزار ماهی در دورود شد خرم‌آباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۷/۰۸/۲۶‬ مدیر کل محیط زیست استان لرستان گفت: آلودگی ‪۶۰۰‬برابر حد استاندارد پساب صنعتی کارخانه خمیرمایه دورود، باعث تلف شدن ‪۲۰‬هزار ماهی در این شهر شد. “علی رحیم کاکاوند” یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آزمایش صورت گرفته توسط این اداره کل، میزان آلودگی ناشی از پساب صنعتی این کارخانه ‪۶۰۰‬برابر حد استاندارد اعلام شده است. وی یادآور شد: دو هفته گذشته گارد حفاظت محیط زیست دورود، هنگام گشت‌زنی و کنترل متوجه تلف شدن تعداد زیادی ماهی کپور در رودخانه تیره این شهرستان شدند. وی با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست لرستان بلافاصله نسبت به آزمایش آب رودخانه اقدام کردند، اظهار داشت: کارشناسان اداره دامپزشکی و شیلات دورود پس از بررسی علت مرگ آبزیان را خفگی و مسمومیت ناشی از ورود پساب این کارخانه تشخیص دادند. کاکاوند با اشاره به اینکه هنگام مراجعه گارد حفاظت محیط زیست، سامانه تصفیه فاضلاب کارخانه خاموش بوده، یادآور شد: کشتار آبزیان براثر رهاسازی و تخلیه ناگهانی فاضلاب صنعتی کارخانه به رودخانه می‌باشد. مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادستان دورود شده است.

چشم انداز آینده ی گروه علمی پژوهشی لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی

۱) گروهی فعال در تصمیم سازی و هدایت تصمیمات مسئولین استان به کمک انجام پژوهش نوشتن مقاله نامه و برگزاری همایش

۲) نهاد مردمی جمع آوری ایده های مردمی برای پیشرفت استان

۳) ایجاد هماهنگی بین نخبگان استان و ساماندهی گروههای تخصصی از آنان و ایفای نقش زیرساخت نرم افزاری و فکری استان

جمع آوری پیشنهادات نخبگان جهت پیشرفت و عدالت قرآنی استان

قرار است در طرحی نو به جمع آوری پشنهادات دوستان اهل نظر برای پیشرفت و عدالت قرآنی استان بپردازیم . در اولین مجموعه ۱۰ تایی پیشنهادات به پیشنهادات دوست عزیز آقای بهرامی می پردازیم.

۱) آماده سازی و اختصاص کاروانسرای میرزا سید رضا به عنوان بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی استان

۲) ساخت شهرک صنعتی صنایع دستی لرستان (با مطالعه نمونه در حال انجام در اصفهان )

۳) برگزاری همایش علمی پژوهشی سالانه لرستان شناسی

۴) تاسیس گروه لرستانشناسی در قالب سازمان مردم نهاد

۵) برگزاری همایش علمی پژوهشی شناخت فرهنگ بومی لرستان (توصیفی و تحلیلی )

۶) برگزاری همایش راهکارهای استفاده بهینه از آبهای لرستان (با تکیه بر الگوهای نوآورانه و بررسی الگوهای بومی در کشاورزی و باغداری )

۷) تاسیس کتابخانه اختصاصی لرستان شناسی

۸) برگزاری همایش بررسی ضرورتهای جلوگیری از نفوذ صنایع آلاینده به لرستان

۹) برگزاری همایش یک مشکل یک راه حل (جمع آوری راهکارهای نو آورانه مردم برای پیشرفت استان به کمک نتایج جشنواره مشابه برگزار شده در کردستان )

۱۰) تاسیس پایانه گردشگری در استان

ثبت نام در گروه

گزارش ۱

به نام بخشایشگر مهربان

با سلام خدمت همه دوستان عزیز سال نو مبارک پس از گذشت چند ماه از تشکیل گروه اکنون کم کم به یاری حضرت حق وارد فاز جدیدی از حرکت گروه به سمت اهدافش می گردیم. در فاز اول علاوه بر طرح موضوع گروه با شما عزیزان، با چند تن از دوستان عزیزی که پیش از ما برای حرکتهای مشابه دراستانهای دیگر فعالیتهایی را انجام داده بودند نیز صحبت کردیم و از راهنمایی ها و تجارب گرانبهای آنها بهره گرفتیم ( خدا خیرشان دهاد). در این نشست های صمیمانه برای دوستانمان گفتیم که قصد داریم ان شاء ا… برای هم استانیهای عزیزمان قدمی برداریم و آنها نیز از ایده ها و فعالیتهای خود برای استانشان برایمان گفتند و از تلخی ها و شیرینی های کار برایمان تعریف کردند. همچنین در کنار کارهای مشورتی با مطالعه برخی منابع و اسنادی که تاکنون پیرامون پیشرفت استان و مشکلات آن بحث کرده اند تا حدودی سرنخ هایی از کار به دستمان آمد که چکیده آنها در زیر می آید.

۱) در زمینه کار فکری و برنامه ریزی برای استان مشکلاتی وجود دارد که برای حل آنها نیاز به نیروهای دلسوز و علاقه مند برای پیشرفت استان احساس می شود.

۲) دوستان و جوانان عزیزی هستند که دلسوزانه برای پیشرفت اهداف انسانی در زمینه توسعه منطقه ای استانهای کشور در تلاشند.

۳) متاسفانه روحیه کارآفرینی ، خود اتکایی و خود باوری به شدت در استان پایین است و آمار بالای بیکاری هم، از چشم، به دست دولت داشتنِ هم استانیهای عزیزمان حکایت دارد.

۴) متاسفانه بیشتر نخبگان استان جذب شهرهای بزرگ کشور و مسئولیت های دولتی شده اند و نیاز استان به جوانان آینده سازش بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

۵) خوشبختانه دلسوزانی در استان مشغول به فعالیت در زمینه های فرهنگی هستند و روند رشد استان و آگاه سازی مردم و همگام سازی آنها با توسعه ، از فعالیت های امید بخشی است که به نظر می رسد در توسعه استان کمک موثری باشد.

در اولین گام اجرایی گروه تهیه گزارشاتی خلاصه و کاربردی از بخش های مختلف استان لازم است. خوشبختانه از لحاظ آمار و اطلاعات مربوط به فعالیت ها و برنامه های پیگیری شده در کتابخانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و در قالب طرح ها و گزارشات مختلف وجود دارد که یکی از جدیدترین و کامل ترین این گزارشات طرح جامع توسعه استان لرستان است . البته این گزارشات به صورت کاملا مفصل و در مواردی با کمیت بالا و نه لزوما کیفیت بالا تهیه شده اند. برای صرفه جویی در وقت قرار شد کار به صورت گروهی در قالب بخش های مختلف پیگیری شود که بخشهایی که تاکنون در نظر گرفته شده اند به این شرح اند:

۱)کشاورزی و باغداری

۲)شیلات و دامپروری

۳)گردشگری

۴)صنعت

۵)معدن و منابع طبیعی

۶)آموزش

۷)بهداشت و درمان

۸)خدمات رفاه عمومی

۹)فرهنگ و هنرو آسیبهای اجتماعی

۱۰)راه و زیربناهای عمرانی(سد و …)

همچنین برای جهت دهی گزارشات در قالب کاربردی معین شد که گزارشات ۵ بخش اول در قالب جزوات راهنمای کارآفرینی برای هم استانیهای عزیز آماده و ان شاء ا… در استان توزیع گردند. این گزارشات شامل بخشهای زیر خواهند بود.

۱)مقدمه ای بر کارآفرینی و نیاز استان به آن

۲)مقدمه ای از وضعیت استان در بخش مربوطه(به همراه آمار و تحلیل آنها)

۳)ایده های کارآفرینی نوعی با توجه به قابلیت های استان برای بخش مربوط

۴)توضیح در مورد مزایای توسعه بخش مربوط و ارتباط آن با سایر بخشها

۵)راهنمایی برای انجام مراحل اداری شروع کار در بخش مربوط

برای شروع کار لازم است هر یک از شما عزیزان زمینه مورد نظر خود را به ایمیل ما بفرستید، تا پس از مشخص شدن گروهها اطلاعات لازم در اختیار اعضای هر گروه قرار گیرد.

و من ا… توفیق ۸۷/۱/۲۰

انتشار فهرست کتابهای لرستانشناسی در کتابخانه های تهران

این فهرست از جستجوی اینترنتی این کتابخانه ها به کمک نرم افزار سیمرغ تهیه شده است.

دریافت فهرست

گروه لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی پنجره ای میان مسئولان و فرهیختگان استان

با تشکر از همه ی عزیزانی که در جای جای ایران اسلامی در تلاش برای آبادانی استان زیبایمان هستند، گروه لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی دست همه ی فرهیختگان این خطه را به گرمی می فشارد . امید است بتوانیم در رشد و توسعه استان هر روز گام های بلند تری برداریم.

انتشار سند ملی توسعه استان لرستان در شبکه جهانی

این سند شامل اصلی‌ترین قابلیت‌‌های توسعه، عمده‌ترین تگناها و محدودیت‌های توسعه، مسائل استان، هدف‌های بلند مدت و راهبردهای بلند مدت توسعه استان لرستان در برنامه چهارم توسعه است و توسط معاونت برنامه ریزی استاندری لرستان آماده شده است.

مشاهده سند روی درگاه اشتغال

دریافت نسخه pdf

همکاری با گروه علمی پژوهشی لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی

دعوت جهت همکاری با گروه علمی پژوهشی لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی

هدف گروه : پیشرفت علمی ، صنعتی ، فرهنگی ، اقتصادی لرستان

برنامه های پیشنهادی برای گروه :
۱) انجام پژوهشهای قابلیت سنجی ، امکان سنجی و برنامه ریزی برای پیشرفت استان
۲)تحلیل و بهینه سازی ساختارهای مدیریتی و راهبردی استان
۳)تعریف پروژه های صنعتی مورد نیاز استان
۴)انجام پژوهشهای علمی ، صنعتی برای ارگانهای استان
۵) ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان
۶) انتشار روزنامه با هدف اعتلای فرهنگ لرستان و حرکت به سمت پیشرفت و عدالت قرآنی
۷)برگزاری همایش ، کنفرانس و سمینار های علمی پژوهشی جهت پیشرفت و عدالت قرآنی لرستان

عدم هماهنگی و تعامل نخبگان استان

قائم مقام و معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور یکی از مشکلات توسعه نیافتگی استان لرستان را عدم هماهنگی و تعامل نخبگان این استان با یکدیگر ذکر کرد و افزود: همه گروهها و نخبگان با سلایق شخصی متفاوت باید با اتحاد بیشتر در توسعه این استان بالقوه برخوردار تلاش نمایند. ادامه ی صحبت های ایشان را می توانید در این آدرس بخوانید : خبرگزاری جمهوری اسلامی

تاسیس وبلاگ گروه لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی

سلام

وبلاگ گروه علمی پژوهشی لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی شروع به کار نمود .

گروه علمی پژوهشی لرستان در مسیر پیشرفت و عدالت قرآنی در آبان ماه ۱۳۸۶ به همت تنی چند از دانشجویان لرستانی دانشگاه صنعتی شریف تشکیل شد. اطلاعات بیشتر در مورد گروه و نحوه همکاری با آن به زودی در وبلاگ قرار خواهد گرفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۱/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی