سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

متاسفانه بعد از آنکه سی و پنج سال از انقلاب اسلامی می گذرد هنوز در کتابهای درسی ابتدایی ما یک کلام حرف از خمس و زکات نیامده است. البته این قضیه در مورد ارزش های غربی به عکس است، یعنی تا دلتان بخواهد حرف از بانک و پس انداز و … است. هیچ حرفی از قرض الحسنه و انفاق نیست اما تا دلتان بخواهد حرف از خرید و مصرف گرایی است. یک کلام از تولید و کشاورزی و باغبانی و … خبری نیست اما اکثر مثالها لیبرالی است و از نگاه های غیر معتقد به اسلام سرچشمه می گیرد. در کتاب ریاضی دوم دبیرستان همه ی تصاویر دخترها و خانم ها با مانتوست بعد انتظار داریم فرزندانمان در این مدارس درس بخوانند و چادری هم بشوند. عجبا… چند مساله زیر به عنوان مساله های جایگزین برای مساله های بانک و پس انداز تقدیم می گردد.

مساله یک :

پدر علی سی و پنج گوسفند در گله اش نگهداری می کند. اگر امسال ۲۰ راس از این گوسفندان باردار شده باشند و خداوند بیست بره ی جدید به گله ی پدر علی عنایت کند سال آینده زکات این گله چند راس گوسفند خواهد بود؟

مساله دو :

گردان امام حسن در عملیات کربلای سه بست و دو نفر از سربازانش را برای جهاد در خط مقدم اعزام کرده است. اگر ۱۲ سرباز بعد از فتح سنگرهای تعیین شده در سنگرها مستقر شده باشند چند نفر از مجاهدان این گردان در این نبرد مقدس به شهادت رسیده اند؟

مساله سه :

سال گذشته پدر علی سی و پنج هزار تومان به علی هدیه داده است اگر علی به سن تکلیف رسیده باشد و خداوند خمس را بر این بنده اش فرض قرار داده باشد علی چه مقدار خمس باید به ولی خدا بپردازد؟

مساله چهار :

علی نذر کرده است که به نیت یاری شدن از طرف ائمه ی اطهار در مساله ی نیکی به پدر و مادر ۱۴ رکعت نماز به پا دارد. اگر هشت رکعت از این چهارده رکعت را اقامه کرده باشد چند رکعت دیگر باید اقامه کند؟

مساله پنج :

حسن برای کمک به خرید دانه برای کاشت گندم، بیست هزار تومان به دوستش حسین قرض الحسنه داده است. اگر حسین بخواهد به عنوان هدیه در هنگام پس دادن این قرض دو هزار تومان به آن اضافه کند چه قدر باید به حسن پس دهد؟

و از این سنخ مسائل…

ما در مباحث اسلامی کم مسئله ی اسلامی نداریم که در مثالهای کتاب های درسی مان از مثالهای غربی استفاده کنیم.

هم در کتابهای ریاضی می توان از مسائل محاسبه ی خمس و زکات استفاده کرد هم در معماهای کتاب هایمان می توانیم از قضاوت های امیرالمومنین استفاده کنیم و هم در مسائل فیزیکی و شیمیایی می توانیم از موضوعات اسلامی استفاده کنیم. مثلا در بحث فیزیک می توان به محاسبات ساخت مناره و گنبد و یا در شیمی از مسائل حرام  حلال شدن جوشیدن آب انگور استفاده کرد. متاسفانه روح حاکم بر نگاه غربی در مثال های کتاب های درسی ما منعکس شده اس و این باعث می شود که دین خود به خود از ساحت های زندگی مبتلا به کنار رود و شخص دین را چیزی جدا از مسائل زندگی خود ببیند.

قدیم ها ریاضیات را از قبله و اوقات شرعی شروع می کردند…

آیت الله حسن زاده آملی در بحث ریاضیات اسلامی به سبک قدیم کتابهای خوبی دارند ان شاء الله توفیق شود برادرانی که دوست داشتند فرزندانشان را بفرستند حقیر با وسع اندک خویش حاضرم وقت بگذارم ریاضیات اسلامی و دروس معرفت وقت و قبله ی آیت الله حسن زاده را درس بدهم…

مسائل پیشنهادی هندسه:

مساحت فرش کردن کف مسجد و حسینیه

مسائل قبله و اوقات شرعی

البته ان شاء الله به زودی در باب این که متاسفانه حجاب معیار در کتابهای درسی کشور مانتو شلوار و بلوز دامن است نیز صحبت خواهیم کرد…

همچنین در باب بازگرداندن کلاس های درسی از میز و نیمکت به زمین پاک و مطهر مسجد نیز حرف های هست که گفته خواهد شد….


آموزش و پرورش اسلامی لازم است

در این قضایا اهل سنت از ما خیلی جلوتر هستند، کتابهای درسی آنها مسائلش خمس و زکات است عزیزان…باید آموخت….

برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و پایداری امام خامنه ای و ملت مسلمان ایران در مسیر تحقق اسلام ناب محمدی صلوات ختم بفرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی