سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....

سنگر مجازی جنگ نرم و دفاع از اعتقادات شهید عبدالله خسروی لرستان

یادداشت تحلیلی و خاطره، پوستر، مصاحبه، کلیپ صوتی، فیلم سینمایی و مستند ، بازی و....


بسم الله الرحمن الرحیم
این چند روز برای پیدا کردن آدرس یه فیش مجبور شدم کل کتاب کشف الاسرار حضرت امام رو ببینم. حقا کتاب مغتنمی است رفقای طلبه از دست ندهند و محروم نشوند. به تعبیر حضرت آقا اولین جوانه های نظریه ی ولایت فقیه در این کتاب دیده میشه. امام بزرگوار خیلی هوشمند بودند یعنی از زیرک ترین های روزگار بودند.... در فضای سیاست مهمترین نکته در مورد هوش ایشون اینه که مکرر دو قطبی کاذب جلوی پای امام  می گذاشتند ولی ایشون هیچ وقت گرفتار نشد... قبل از انقلاب بحث شمس آبادی و شهید جاوید و شریعتی و ... رو بارها مطرح کردند ولی حتی وقتی صریحا  هم از ایشون سوال می پرسیدند ایشون می  فرمودند هیچ وقت در این موارد اظهار نظر نمی کنم و بعد از انقلاب هم همان اوایل انقلاب یه عده میان خدمت ایشون که بحث طب اسلامی و طب غربی رو مطرح کنند و ایشون رو گرفتار مسائل فرعی و دو قطبی های کاذب کنند تا تو بحبوحه ی تثبیت نظام در اوایل انقلاب، ایشون رو دچار مسائل فرعی و حاشیه سازی کنند... احتمال زیادی می دم که با مطالعه کشف الاسرار این دوگانه رو انتخاب کرده بودند چون توی کشف الاسرار ایشون چند جا نشون میده که به طب غربی نظر مثبتی نداره و طب سنتی رو ترجیح میده ... اما ایشون خیلی زیرکانه از این تله خودشون و نظام نوپای اسلامی رو نجات دادن ... در ادامه سخنان ایشون در این جلسه تقدیم دوستان میشه.... دوقطبی طب غربی و طب اسلامی دو قطبی دشمن سازه وگرنه خرد حکم میکنه که همه به وحی و تجربه و عقل احترام بذارن و هر مطلب طبی که با وحی و عقل و تجربه سازگاره پذیرفته بشه...الان دشمن می خواد با ایجاد درگیری بین طرفداران طب غربی و سنتی مسئولین و مردم رو از مبارزه با کرونا که احتمالا سرباز بیولوژیک دشمنه منصرف کنه تا این ویروس منحوس کشته های بیشتری از کشور عزیزمون بگیره...


سخنرانى [در جمع دانشجویان شیراز و پزشکان (تدوین قانون اساسى)]
زمان: 17 تیر 1358/ 13 شعبان 1399
مکان: قم‏
موضوع: ضرورت تدوین قانون اساسى- انتخاب رئیس جمهور
حضار: دانشجویان، کارکنان دانشگاه شیراز و پزشکان طب سنّتى‏
بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
تلاش همگانى در حلّ مشکلات اساسى کشور
یک مسائل اساسى داریم که باید فکر آن مسائل اساسى باشیم. در یک همچو موقعى که این مسائل اساسى مطرح هست، طرح مسائل دیگر اشتباه است. من کراراً گفته‏ام که اگر چنانچه یک زلزله‏اى بیاید و یک خانه‏هایى را خراب کند و یک مردمى زیر آوار باشند، هیچ شما به خودتان اجازه مى‏دهید که بنشینید راجع به مسائل طب صحبت کنید، یا مسائل ریاضى، یا مسائل دیگر مطالعه کنید؟ یا همه باید هجوم بیاورید و این زلزله زده‏ها را بیرون بیاورید؟ ما الآن یک مملکتى داریم که یک خرابى‏هایى دارد اساسى، و یک مسائلى ما الآن داریم که این مسائل، اساس مملکت ماست. مسائل اساسى را ما الآن باید طرح کنیم و همه با هم دنبال این مسائل اساسى باشیم، بعد که این مسائل اساسى را درست کردیم و اساس مملکتمان را مستقر کردیم، آن وقت شما بروید سراغ طب سنتى؛ آنها هم بروند سراغ طب وارداتى. امروز روزى نیست که شما صرف کنید همه قوایتان را در اینکه آیا طب اسلامى، به اصطلاح شما، یا طب سنّتى ابو على و رازى باید عمل بشود، یا طب‏هاى دیگر، این الآن نباید مطرح بشود. الآن شما در یک وضعى واقع هستید که بین وجود و عدم کشورتان، بین وجود و عدم مذهب و اسلامتان واقع شده‏اید، سر دو راهى الآن واقع شده‏اید. گمان نکنید که حالا که رژیم سابق را عقب زدید دیگر مسائل تمام است. الآن شما ملاحظه مى‏کنید که در این مملکت ریشه‏هایى از همان رژیم سابق هست که مشغول فعالیت‏اند. یک اشخاصى از خارج آمده‏اند، با اسمهاى مختلف، آنها هم مشغول فعالیت‏اند. مى‏خواهند نگذارند که این مملکت رژیمش مستقر بشود. سابق با رفراندم مخالفت مى‏کردند، بعد با طرح قانون اساسى مخالفت مى‏کنند، بعد هم هر قضیه‏اى را که پیش بیاورید. یک قشرى هستند که از عمّال خارجى‏ها هستند و مخالفت مى‏کنند، در یک روزى که راجع به اساس مذهب، راجع به اساس کشور، ما مواجه با مخالفین هستیم، همه ما باید توجه به همین معنا بکنیم. چه طور آن روز که مى‏خواستید این رژیم را خارج کنید هیچ طرح نمى‏کردید مسائل خودتان را، گرفتاریهاى خودتان را با اینکه آن وقت هم گرفتارى داشتید، لکن مى‏دیدید که الآن وقت طرح این نیست، الآن هم همان طور است. الآن وقت طرح اینکه دانشگاه وضعش چه طور است، طب سنتى یا طب جدید وضعش چه جور است؟ یا سایر چیزهایى که ما احتیاج داریم و همه خرابیهایى که الآن گذاشتند و رفتند، الآن وقت طرح اینها نیست، اینها یک وقتى دارد. الآن ما یک دولت متزلزل انتقالى داریم، استقرار پیدا نکرده است الآن رژیم ما، استقرار پیدا نکرده حکومت ما. ما قانون اساسى مى‏خواهیم که اساس یک مملکتى بر قانونش هست، بعد از آن، رئیس جمهور مى‏خواهیم که الآن نیست، بعد از آن، مجلس شوراى ملى مى‏خواهیم که با رأى مردم تحقق پیدا کند. بعد که مجلس تحقق پیدا کرد و رئیس جمهورى تحقق پیدا کرد و دولتى تحقق پیدا کرد، یک دولت مستقرى، و دست اینها و طمع اینها از این مملکت برید، آن وقت، وقت این است که من مشکلاتى که دارم بگویم، شما مشکلاتى که دارید، آقایان هم مشکلاتى که دارند. نه اینکه ما نمى‏دانیم که مشکلات زیاد است.
رهایى از سلطه فرهنگى غرب‏
و نه اینکه ما نمى‏دانیم که علومى که در شرق بود، دسیسه‏ها اسباب این شد که عقب بزنند آنها را، و به جاى او علوم غرب را بیاورند- دانشهایى که در شرق بود و اروپا از آن تقلید مى‏کرد، دستهایى آمد و آنها را عقب زد و محتوا را از ما گرفت، الآن وضع ما وضعى شده است که خیال مى‏کنیم که هر چه هست، در غرب است و ما هیچ چیز نداریم. محتواى خودمان را گرفتند. یعنى مغزهاى ما را شستشو کردند؛ جایش یک مغز دیگرى گذاشتند که از همان غرب ارتزاق مى‏کند. و این یک مطلب مهمى است که باید بتدریج این مملکت از زیر آن بار بیرون برود. یکى هم از مسائل، همان مسئله طب قدیم است. آنها همه این دردهایى که الآن هست با همین دواهاى علفى معالجه مى‏کردند و معالجه‏شان یک معالجات اساسى بود و اروپا از طب بو على تا همین آخر استفاده مى‏کردند. کتاب «1» بو على تا همین آخر، شاید حالا هم مورد نظر آنها باشد، بروزش نمى‏دهند. من نه این است که ندانم اینها را، مى‏دانم اشکالات زیاد است، لکن همه چیز این طور است، همه مسائل این طور است که به ما این طور فهماندند که خودتان هیچ چیز نیستید، و همه چیز آنها هستند و اینها مى‏خواستند همچو ما را از صحنه انسانیت بیرون بکنند، بگویند ما اصلًا هیچ چیز نداریم. الآن هم شما مى‏بینید که ما طبیب داریم، معالج داریم، لکن تا یک کسى یک مرضى پیدا مى‏کند، مى‏رود به انگلستان، مى‏رود به امریکا، همین جا مى‏تواند معالجه کنند؛ لکن اینها مى‏روند به آنجا، بعد از مدتى که دیدند آنجا هم معالجه‏شان نکرده‏اند، گاهى هم معالجه کردند. این از باب این است که ما را جورى الآن بار آوردند که خیال مى‏کنیم که غیر از آنجا چیزى نیست در کار، و حال آنکه نه، هست. اینجا هم هست در کار در هر صورت، ما همه اشکالات را مى‏دانیم؛ لکن وقت دارد اینها. الآن شما باید تمام همّتان را صرف این معنا بکنید که این مراحلى که ما داریم، و دارند با آن مخالفت مى‏کنند، این مراحل را ما طى بکنیم.
تشکیل مجلس خبرگان‏
الآن ما احتیاج داریم که قانون اساسى‏مان را بررسى بکنند و تصویب بکنند یک عدّه آدم مطّلع، خبیر، مجلس خُبرگان پیدا بشود. باید همه افکار را متوجه این بکنید که یک‏ اشخاص صحیحى، یک اشخاص مسلمانى، یک اشخاص متعهد به اسلام، یک اشخاص معتقد به اینکه این مکتب است که مى‏تواند ما را مستقل قرار بدهد، یک همچو اشخاصى را تعیین بکنید. تا بروند به مجلس و ان شاء اللَّه قانون اساسى را آنها چه بکنند و بعد هم رفراندم گذاشته بشود و این مرحله را ما طى بکنیم. در همین مرحله‏اى که ما هستیم الآن ما مخالف داریم. الآن همین حرفهایى که شما مى‏زنید من احتمال مى‏دهم که یک کسى بیخ گوشتان [گفته‏] خودتان هم متوجه نیستید. گفتید که ببین طب ما از بین رفته؛ بیایید برویم آنجا طرحش بکنیم، وقت طرح نیست الآن، الآن وقت این نیست که ما بنشینیم بگوییم طب ما چه جور است؛ دانشگاه ما چه جور است. همه اینها اشکال دارد. دادگسترى ما چه جور است. همه اینها باید متحول بشود، اما موقعش وقتى است که ما یک حکومت صحیح پیدا بکنیم؛ ما بتوانیم در دنیا بگوییم که این مملکت ما، این رژیم ما، این قانون ما، این رئیس جمهور ما، این مجلس ما، که مردم، که دنیا ما را بپذیرد به اینکه ما یک رژیم تام العیارى هستیم. بعد از اینکه این طور شد، آن وقت بیاییم سراغ این خرده‏ریزهایى که چه شده است. چه عقب افتادگیهایى داریم، چه گرفتاریهایى براى ما این رژیم منحوس سابق درست کرده است؛ همه چیزها را به هم ریختند و رفتند.
ان شاء اللَّه خداوند همه‏تان را تأیید بکند و به وظیفه فعلى‏تان توجه پیدا کنید. و شماى دانشگاهى و آن طب سنتى و دیگران، همه این خواهرهاى محترم، و شما برادرها و همه ایران، همه با هم الآن باید توجه به همین مسیرى داشته باشیم که نهضتمان در راه هست. این نهضت را باید همه زنده نگه دارید تا این مسائل بگذرد. اگر یک سستى بکنید و بروید سراغ کارهاى دیگر، آن بگوید من خانه ندارم و آن بگوید طب من چه طور است و آن بگوید دانشگاه من چه طور، در بین راه، ما مى‏ترسیم که یک وقتى یک حایلى پیدا بشود، یک مانعى پیدا بشود، و همه این حرفهاى شما بشود دیگر هیچ! و تمام بشود و تا آخر دیگر باز ما زیر بار همان مسائل باشیم. خدا همه‏تان را ان شاء اللَّه حفظ کند.

                        صحیفه امام، ج‏9، ص6 تا 9

نظرات (۱)

۰۸ فروردين ۹۹ ، ۰۹:۰۰ حسین علیزاده

وبلاگ خوبی دارید به وبلاگ من هم سر بزنید اگر دوست داشتی بدنبال 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی